Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Hva er han?

Hva er han?

Denne historien handler om en gutt som heter Lenny og naboen hans. Jeg skrev dette i sjuende så der er masse skrivefeil. Enjoy!

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
02.09.2008


Nei, nei, nei! Jeg kan ikke tro det!
Lenny begynte å puste dypt, han begynnte å bli varm.
«Så han meg så han meg!»
Plutselig ringte mobilen Lenny skvat.
Burde han ta mobilen? Hva skulle han gjøre.
Han så på mobilen heldigvis var det bare Ben.
«Han så meg Ben han så meg! Ropte Lenny
Ron så meg. Brunetten var hos han han løpte rundt huset hans ETTER henne. Plutselig ble det mørkt i huset hans!  Hva om han drepte henne?! Jeg tror han drepte henne.»
«Hva! Rolig nå det var sikk..»
Telefonlinja ble brutt.
«Ron?» Spurte Lenny
«Hallo?»
Da hørte han et dunk han så ute av vinduet.
«Brunettens bil? Hun er på vei hjem» Hvisket Lenny.

 

Neste dag

 

«Oååh rart! mente han det var virkelig fint å møte deg eller ga han deg en slags signal» Sa Linda smilende.
«Dette er ikke gøy?» Sa Lenny
«Kanskje det er det» Sa Linda og ga et lite smil.
«Ja uansett han har en Range Rover 1970 modell og samme har morderen fra Texas. Han har en spade i garasjen og brunetten! Hun så redd ut VELDIG redd ut. Og han kommer her i huset mitt og flørter med moren min»
«Vent litt så det du prøver å si er at morderen fra Texas kom her til Norge? Det gir ikke mening » Sa Linda.
Lenny stirret på Linda og Linda stirret tilbake.
«Hva er det?» Spurte Linda
«Jeg har en ide» sa Lenny og smilte stort «Imorgen følger du etter han og tar bilder så vi kan se hva han gjør på en hverdag»
Lindas øyner lyste opp.


 

Neste morgen

 

«Linda» sa Ron stemmen hans var hes.
«Å nei» Tenkte Linda hva skulle hun gjøre hva skulle hun si?
Ron gikk opp til bilen og sa «Hei jeg heter Ron Johansen » Blikket hans var skremmende.
«Å hei» sa Linda og prøvde å skjule at hun var litt redd
Plutselig åpnet han døra til bilen og sa «Gi meg nøklene»
Linda skvatt.
«Gi meg nøklene» sa Ron igjen
«Hva er det du gjør?» Sa Linda pipende.
«Jeg vet at du har fulgt etter meg» Svarte Ron og ga et smil.
Linda ble helt stille.
«Jeg er ikke sur og jeg skal ikke spørre deg hvorfor du følger etter meg for jeg vil helst ikke vite det men du skal vite jeg liker privatlivet mitt» Han kunne se hun var redd og han utnyttet det. Han åpnet døra og gikk ut av bilen.
Linda kjørte til Lenny hun gikk ut av bilen og gikk in i huset og hun fortalte også hva som hadde skjedd.

 

«Vi ringer politiet» sa Lenny
«Men han gjorde jo ingenting! Han sa bare at han liker privatlivet sitt» Sa Linda forsvarene.
«Ja men tenk da hvorfor vil han ha privat livet sitt» Sa Lenny og kigget på Linda «Han skjuler noe og han vet at vi vet at han skjuler noe og uansett om han hadde en bra dag eller en dårlig dag det betyr ikke ingenting han skemte brunetten i huset hans! Han er en voksen mann.»
«Ja han er skremmende men han har rett vi er de som spionere» Sa Linda og så rett i øynene på Lenny.
«Han har hjernevasket henne» Sa Ben og kigget på Lenny.
Lenny kigget tilbake og mumlet noe.
«Vet du hva dette har gått for langt.» sa Linda
Lindas mobil ringte det var moren hennes.
Nå måtte hun hjem.

 

Kveld

 

Det banket hardt på døra.
«Hvem er det?» Ropte Lenny
«Kom igjen det er meg» Ropte Ben tilbake.
Lenny åpnet døra og Ben stormet inn.
«Hva er det?» spurte Lenny.
«Jeg har mistet mobilen» sa Ben redd
Lenny bare så på han hvorfor skulle han komme kl 11 på kvelden for å si det.
«Du finner den sikkert» Sa Lenny.
Ben kigget han  rett i øjnene og sa «Nei, nei du skjønner ikke.. jeg tror jeg har mistet den i huset til.. huset til Ron Johansen!»
«Du brøt deg inn i huset til RON!» Skrek Lenny han kunne ikke tro det.
Ben ble stille.
Lenny bare stirret på Ben men så fikk han en ide.
«Vi skal finne mobilen din men du må gjøre noe for meg» Sa Lenny «kom»

 

«Hallo virker den? Kan du se meg» Sa Ben rett i kameraet.
«Ja, ja jeg kan se deg» Svarte Lenny på walkie talkien.
«Er det han der?» spurte Ben
«Vent litt» Sa Lenny og tok kikkerten hans han kigget ut av vinduet.
«Du kan gå inn» sa Lenny
Ben hoppet over gjerdet han snikket seg stille fram til garasjen. Men så mistet han kameraet men heldigvis skjedde det ikke noe.
«Kan du se meg?» Spurte Ben
«Ja jeg kan se deg! gå rundt hjørnet» Sa Lenny
Ben skulle akkurat til å gå rundt hjørnet men så åpnet garasjedøren seg.
«Jeg åpnet døra» sa Lenny «gå inn»
Ben gikk inn i garasjen og han kunne lukte lik.
«Æsj» Sa Ben.
Lenny fulgte med på tv'n «kameraet var koplet til Lennys tv»
«Se bak deg» hvisket Lenny i walkie talkien.
Ben kikket bak seg og der var det en svart pose han luktet på den og den luktet i hvertfall ikke godt.
Ben begynte å bli urolig.
«Jeg vil ikke gjøre dette» Pipte Ben.
«Du må se i posen» Sa Lenny.
«Greit»
Ben åpnet forsiktig posen han ble litt kvalm.
«Det er masse blod... Og vent litt jeg tror det er hår! Dette er ekkelt.» Sa Ben og skar en grimase.

 

Plutselig lukket garasjedøra seg.
«Lukket du døra» Sa Lenny
Lenny tok fram kikkerten og så ut av vinduet.
«Lenny jeg tror der er noen i garasjen» Hvisket Ben. «Hjelp meg»
Kameraet ble helt svart og plutselig var Ben i huset.
«Hallo er du der» Sa Lenny han ble litt varm.
Ben begynnte å skrike igjen og igjen og igjen.
Lenny viste han måtte hjelpe han, han tok med baseball bate hans og løpte til Rons hus.
Han prøvde å komme seg inn av vinduene men klarte ikke det han prøvde frontdøra.
Han skrek «Åpne opp døra kom igjen åpne døra!»
Han måtte komme seg inn fra bakdøra han løp så fort han kunne bak.
Døra var åpen han ga det et lite rykk.
Han så bak seg han skulle akkurat til å gå inn men så hørte han sirener.
«Vennen min har blitt kidnappet dere må hjelpe han» Ropte Lenny til politiet.
«Ha hendene der hvor jeg kan se dem» Ropte politibetjenten tilbake «NÅ!»
«Dere skjønner ikke han er i huset!» Sa Lenny med en hes stemme.
Politibetjenten tok fram håndjernen.
«Han er kidnappet! Ron prøver å drepe Ben! Kom igjen» skrek Lenny
«Du skulle til å bryte inn ikke sant? Sa politibetjenten
«Den var allerede åpen når jeg kom hit» Svarte Lenny
Betjenten så på han og sa «Har du noe bevis på at Ron Johansen er en morder?»
Lenny så på betjenten og sa:
«Ja det er en svart pose i garasjen og i den er der et lik» Sa Lenny.


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil