Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Savner deg, elsker deg

Savner deg, elsker deg

Et dikt om avskjed og kjærlighet.

Sjanger
Dikt
Språkform
Bokmål
Lastet opp
19.05.2008

Jeg er langt ifra deg min kjære.

Jeg kjenner skuffelsen av å se på den tomme sengen om morgenen, men jeg vet det ikke er lenge til jeg ser deg igjen.

Mine tanker er alltid med deg, selv når både olje og svette renner.

Ikke lenge igjen nå, snart er du i mine armer igjen.

 

Jeg ser du står og venter på meg, du har stått der en stund, så godt påkledd og så kald, du løper imot meg når du ser jeg kommer.

Du hopper i armene mine, jeg er så lykkelig nå.

Jeg lukker øynene, og jeg kan kjenne det lange håret ditt stryke meg over ansiktet.

Gleden min er så stor. Jeg ser ned på deg, du har øynene lukket, og med et stort og vakkert smil.

Jeg har det så godt. Kysset ditt er så kaldt, men jeg har aldri vært mer varmere.

 

Jeg må dra igjen nå kjære, du vil ikke gi slipp på hånda mi. Jeg gir deg det siste farvelkysset, du starter å gråte.

Jeg prøver så godt jeg kan å trøste deg, jeg kommer igjen. Jeg kommer alltid igjen. Jeg lover deg. Jeg elsker deg.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil