Helt på starten

Ei jente med psykiske problemer i en gal verden. Veldig kort. Litt rar.
Sjanger
Novelle
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2006.05.24
Tema
Mobbing

Jeg sitter på en lilla benk utenfor et digert lilla hus. Gresset er lyse blått, selv om det egentlig ser gult ut. Det er helt stille. Selv om det ser ut som jeg sitter midt i en utrolig rar skog, så kommer det ingen lyd. Verken fugler eller innsekter. Ingenting.

 

Jeg reiser meg opp og begynner å se meg rundt. Kanskje det er noen her ute som vil fortelle meg hvor jeg egentlig er? Eller er jeg helt alene? Som alltid.

 

Jeg er verken redd eller forvirret. Bare nysgjerrig. Det må da være noen her i verden som kan si hvor jeg befinner meg. Eller er jeg i verden?

 

Alle de ekle folkene på skolen skal få svi. Foreldrene mine som ikke bryr seg skal få svi. Jeg vet ikke helt hvordan ennå. Men jeg skal finne ut av det. Jeg er sint. Hvorfor skal alt dette skje med meg? Det kunne like godt skjedd med Mia i parallellklassa mi. Blonde Mia. Dumme Mia. Perfekte Mia.

 

Jeg vet ikke når jeg dusja sist, men jeg har begynt å lukte vondt. Egentlig så lukter det litt godt. Det er ikke alltid det rene som lukter godt. Jeg kan huske at mamma var sinna på meg. Hun skreik og kalte meg en skitten hore. Men mamma da! Du vet jo like godt som meg at jeg aldri har pult før. Alle vet det. Hvem vil vel ligge med skitne, stygge og rare kivi?

 

Ja, det er det jeg heter! ” Hei! Jeg heter Kivi og jeg blir mobbet. B.l.a på grunn av navnet mitt. ”

Mamma og pappa har skylda for det og. De visste helt sikkert at de fikk en rar og stygg unge da jeg ble født. Kanskje litt vanskelig å se det på en baby, men hallo! Det er jo meg vi snakker om her! Kivi er egentlig ikke det styggeste navnet som fins. Kanskje det rareste. Men absolutt ikke det styggeste. Jo, kanskje det er det.

 

Trenger ikke være så nysgjerrig. Jeg skal fortelle hvordan jeg kom meg i den rare verden, sittende på en lilla benk. Jeg må bare finne ut av det selv, først. Jeg tror jeg tok for mange piller. Ikke med vilje selvfølgelig. Mamma og pappa tvinga meg. Som vanlig. Jeg sovna etter en kort stund, og nå sitter jeg her.

 

Jeg tror jeg må begynne å se om jeg finner en elv eller noe sånt. Jeg er tørst.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst