Elsker deg fortsatt

En jentes savn og anger i et brev til gutten hun elsker.
Sjanger
Novelle
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2006.08.15

Jeg savner deg sånn. Jeg savner hvordan du så på meg. De vakre øynene dine som så så varmt inn i mine. Jeg savner de myke hendene dine, som holdt meg forsiktig, men fast. Som om du aldri ville slippe meg igjen. Jeg savner den dype stemmen din, som hvisket gode ord inn i øret mitt.

 

Du sa du elsket meg. Du sa du alltid ville være der for meg. Hvor er du nå? Nå når jeg virkelig trenger deg? Hvor er du?

 

Jeg vet jeg såret deg. Men du såret meg og! Jeg vet jeg løy. Men det gjorde også du. Du sa du hatet meg. Det var løgn. Jeg visste det. Men det såret likevel. Jeg vet jeg skulle sagt unnskyld. Det er for sent nå. Du prater ikke til meg lenger. Siste gang jeg så deg i øynene, så jeg sorg. Jeg så lengsel. Men du klarte ikke gjøre noe med det. Du bare stod der. Det gjorde jeg og. Og så dro jeg. Og så deg aldri igjen.

 

De siste ordene du sa til meg var ,,Jeg hater deg”. Jeg vet det var løgn. Men det såret så inderlig likevel. Hvordan skal jeg klare å gå videre med livet mitt, når det eneste jeg tenker på er deg? Hver eneste dag tenker jeg på deg.

 

Tenker du på meg og? Eller er du ferdig med det kapittelet i livet ditt? Elsker du en annen jente nå? En som ligner på meg? Jeg ønsker bare at du er lykkelig. Selv om det er med en annen enn meg. Men jeg kan ikke slutte å tenke på det. Det vi hadde sammen. Hadde alt vært bra nå? Om jeg bare hadde sagt unnskyld? Hadde du tilgitt meg? Hadde jeg tilgitt deg? Hadde jeg kunnet tilgi deg for alle de gangene ondskapsfulle ord kom ut av munnen din? For alle de gangene jeg gråt meg i søvn om natten?

 

Jeg sa til alle rundt meg at jeg ikke brydde meg. Jeg ville være sterk. Men inni meg sprakk det. En liten del av hjertet mitt falt av hver gang de vonde ordene dine nådde meg. Og hver gang kjentes det som om sjelen min ble revet i fillebiter.

 

Men jeg har fortsatt et hjerte. Og det tilhører fortsatt deg. Men om du ikke vil ha det, vil jeg gi det til en annen. Men ikke enda. Kanskje ikke på en lang stund. Men det vil skje. For jeg kan ikke leve i dette mørke savnet lenger. Jeg vil ikke!

 

Jeg vil leve.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst