Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Terrorisme

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Samfunn > Menneskesyn > Terrorisme

Stiler under dette emnet:

Retorisk analyse av "Norge" av Anders Heger

En kort retorisk analyse jeg skrev. Hadde vært bra å få noen kommentarer.
Bokmål Analyse/tolkning

Det handler om Afghanistan

Situasjonen i Afghanistan i dag og hvordan det ble slik.
Bokmål Artikkel

Makt og terrorisme, to sider av samme sak

Dette er en tekst som tar for seg sammenhengen mellom makt og terrorisme.
Bokmål Artikkel

Skal vi la terroristene bestemme?

Terrorisme er kun en trussel mot demokratiet, hvis vi velger å gjøre den til en trussel.
Bokmål Artikkel

Årsaker til terrorisme

Litt om terrorisme og hvorfor det finnes.
Bokmål Artikkel

Byen

Denne teksten er skrevet ut i fra diktet ”Byen”, og er en artikkel som kommenterer tankene i diktet.
Bokmål Essay

For naive for sannhet

Et essay om vedtatte sannheter.
Bokmål Essay

Krig og terror - hvorfor?

Hvorfor finnes det krig og terror? Det er mitt spørsmål..
Bokmål Essay

Kaffe-gutten

Handler om Knut og en eventuell atomtrussel. Karakter: 4 (8. klasse)
Bokmål Fortelling

Suicidal Day

En bombe går av på en rockekonsert. Karakter: 5+ (8. klasse)
Bokmål Fortelling

The Catastrophe

Handler om et tog som krasjer. Karakter: 4+ (9. klasse)
Engelsk Fortelling

9/11-2001 - Terror?

En stil om konspirasjonsteorier knyttet til terrorangrepet i USA 11. september 2001.
Bokmål Kåseri

I kamp mot en ny frykt - Sannheten om den virkelige verden

Leserinnlegg skrevet til tentamen i 10. klasse.
Bokmål Leserinnlegg

Makt og terrorisme

Meninger relatert til makt og terrorisme.
Bokmål Leserinnlegg

De skulle bare visst

Jente som føler skyld etter terrorangrep. Karakter: 6/5 (norsktentamen, 10. klasse)
Bokmål Novelle

Då demninga brast

Sabotasjeaksjoner som får store konsekvenser i samfunnet. En stil jeg fikk 6 på i 10. klasse. Meget stolt av den, den er noe av det beste jeg har skrevet.
Nynorsk Novelle

Et håp blir lammet

En veldig kort novelle som skildrer forholdene i Pakistan i dag, og hvordan en vanlig borger kan oppleve en plutselig vending i hverdagen sin.
Bokmål Novelle

Midlertidig angst

En novelle basert på en sann hendelse 28. mai 2010 i Lahore, Pakistan. Skisserer Ahmadi-muslimenes forhold i Pakistan. Karakter: 6 (10. klasse)
Bokmål Novelle

Terrorfrykt

Terrorfrykt i dag.
Bokmål Novelle

Approaching Apocalypse

Engelsk stil som tar for seg problemene i Midtøsten og konsekvensene av terror. Karakter: 6 (10. klasse)
Engelsk Resonnerende

Jihad

Særoppgave om Jihad og terrorisme. Tar også for seg den vanlige muslim, samt Koranens rolle. Karakter: 6
Bokmål Særoppgave

Taliban and Jihad

En utgreiing om Islams Jihad og om Talibans legitimitet når de erklærte jihad i oktober 2001.
Engelsk Temaoppgave

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet terrorisme


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil