Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Innvandring

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Samfunn > Menneskesyn > Innvandring

Stiler under dette emnet:

Asylsøkere

Personlig ytring om hvordan Norge burde forholde seg til asylsøkere.
Bokmål Annet

Demografi, flyktninger og flyttinger

Powerpointfremvisning med statistikk om demografi, flyktninger og innenlandsflytting.
Bokmål Annet

Innvandring til Vest-Europa

Innvandring til Vest-Europa på 1960- og 70-tallet, grunner til det og grunner til at det ble stopp. (Innvandringsstopp i Norge osv..) Kort oppgave altså. Karakter: 4+ (Presentasjon i samfunnsfag, 10. trinn)
Bokmål Annet

My new life

Engelsk brev fra en flyktning. Oppgave i engelsk tekstskriving.
Engelsk Annet

Integrering av framandkulturelle

Integrering av framandkulturelle - til glede eller eit nødvendig onde? Karakter: 6 (1. klasse VGS)
Nynorsk Artikkel

De verste dagene i mitt liv

Ei jente med en uvanlig røff oppvekst. Dere må gjerne kommentere! Karakter: 6- (9. klasse)
Bokmål Fortelling

Et nytt liv

Oppgaven var å skrive om et vendepunkt. Historien handler om et søskenpar, som bestemmer seg for å flykte til et annet land.
Bokmål Fortelling

Solen skinner ikke alle steder

Alicia er asylsøker som får innvilget oppholdstillatelse i Norge. Karakter: 6 (halvårsprøve i norsk)
Bokmål Fortelling

Ble født her i Norge og har bodd siden, da er jeg vel norsk nå?

Kortskrevet kåseri om innvandringen i Norge. Skrevet i 9. klasse.
Bokmål Kåseri

Den 10. landeplage

Eit kåseri om innvandring.
Nynorsk Kåseri

Innvandring, nei takk!!!

Ironisk kåseri om innvandring. Karakter: 6
Bokmål Kåseri

Innvandringspolitikken

Humor med overdrivelser.
Bokmål Kåseri

Jeg elsker innvandrere

Det jeg mener er at de kriminelle utlendingene får oss til å putte alle under samme kam, noe vi ikke vil skal skje, men ironien bør fremheves litt og rasismen nedtones.
Bokmål Kåseri

VIN - Very Important Norwegians

Teksten handler om hvor redde nordmenn er for innvandrere. Skrevet i 9. klasse
Nynorsk Kåseri

Leserinnlegg om innvandringskriminaliteten

Mening om tilstanden blant innvandrere og kriminalitet i Norge
Bokmål Leserinnlegg

Min nye heimstad

Handler om ei jente, Mesaret, som har flytta til eit nytt land og må motstå hindringar, som diskriminering. Novella er skreve på tentamen i 9. klasse. Tittelen skulle vere 'min nye heimstad'. Enjoy!
Nynorsk Novelle

Flyktning i Norge

Om Norges flykningspolitikk
Bokmål Resonnerende

Hvordan bør norge forholde seg til de asylsøkende?

Hvordan bør norge forholde seg til de asylsøkende?
Bokmål Resonnerende

En retorisk analyse av "Men størst av alt er friheten" og "Det norske sett med nye øyne"

En omfattende komparativ retorisk analyse av de to bøkene i tittelen, med hovedfokus på etos, logos og patos.
Bokmål Særemne

Demografi - I hvilken retning går befolkningsveksten

Omhandler forskjellige aspekter ved befolkningstetthet. Langsvarsoppgave for 1. vg, geografi.
Bokmål Temaoppgave

Er norsk innvandringspolitikk inhuman?

En drøfting i forbindelse med VK2-faget 3SK-B, direkte knyttet til "Folkevandringer"-kapitlet i læreboka Frihet og Velferd.
Bokmål Temaoppgave

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet innvandring


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil