Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Voldtekt og incest

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Personlig > Voldtekt og incest

Stiler under dette emnet:

Mitt liv

En selvbiagrafisk historie fra virkeligheten. Trist og atter trist.
Bokmål Annet

Tør du å si i fra?

Fikk en oppgave på skolen om å skrive et debattinnlegg, som resulterte i denne teksten om voldtekt.
Bokmål Artikkel

Valdtekt

En artikkel om det dårlige tilbudet Noreg har å gi valdtektsoffer.
Nynorsk Artikkel

Dette diktet trenger et navn!

Et dikt om voldtekt. Kom med navneforslag!
Bokmål Dikt

Melkehvitt mørke

Om overgrep.
Bokmål Dikt

Your pain is heartless

Eit dikt om korleis seksuelt misbruk kan øydeleggje liv.
Engelsk Dikt

Mistake of a lifetime

Det som skjedde med meg.
Engelsk Essay

Love. Smile. And coffee.

Handlingen foregår på en kafé, hvor en ung jente forteller om barndommen sin, hjemlandet sitt og veien til der hun er nå. Karakter: 6 (tentamen i engelsk)
Engelsk Fortelling

Og lysene danser

Man bør tenke før man gjør ting. Det ene kan føre til det andre...
Bokmål Fortelling

Rus, voldtekt og døden!

Den gir deg en liten smakebit av hvordan livet til Anne Lykke var da ho var i ungdomsida. Den handler om hvordan foreldrene hennes var, hva ho følte inn i seg og hvordan ho løste det.
Bokmål Fortelling

Skitten

En helt ærlig historie om voldtekt.
Bokmål Fortelling

Solen skinner ikke alle steder

Alicia er asylsøker som får innvilget oppholdstillatelse i Norge. Karakter: 6 (halvårsprøve i norsk)
Bokmål Fortelling

Voldtekten

En 16 år gammel jente som opplever å bli voldtatt av sin storebror. Kort og enkel stil.
Bokmål Fortelling

Året julen forsvant

Ide fra boken Frelseren. Aktuell spenningsfortelling om en forferdelig forbrytelse.
Bokmål Fortelling

Bedehusfaen

Vi fikk en begynnelse + overskrift på en novelle, så skulle vi skrive fortsettelsen. Historien handler om Solveig, som snart skal konfirmeres. Skrevet i 8. klasse.
Bokmål Novelle

Da tida stoppa

Om en jente som blir mishandlet av sin fosteronkel.
Nynorsk Novelle

Det fæle minnet

Handler om en jente som tidligere har blitt voldtatt.
Bokmål Novelle

Du har alltid dagen som kalles i morgen

Handler om en dame som bor sammen med en mann som slår henne, og barnet hennes. Historien handler om hvordan hun tar og hva hun gjør/ikke gjør for å takle situasjonen. Den er kanskje litt grov noen steder, men det får heller bare være.
Bokmål Novelle

Fager kveldssol

Ei novelle med kvinnemishandling som tema. Stiloppgåve i norsk, 3.klasse.
Nynorsk Novelle

Festen

En flørt som ender opp med voldtekt.
Nynorsk Novelle

Genuin Smerte

Ganske sterk og makaber novelle som handler om psykisk smerte og et heftig begjær.
Bokmål Novelle

Han er hennes far

Om incest. Lærerkommentar: Vondt tema som behandles varsomt og med innlevelse.
Bokmål Novelle

Hemmeligheten

En novelle med en parallellhistorie om en vakker kanin og ei jente. Verdt å lese! Karakter: 6- (9. klasse)
Bokmål Novelle

Himmelriket

En jente blir voldtatt på fest.
Bokmål Novelle

Ingen gjemmeplass

Hadde i oppgave på vg1 å skrive en stil om vold i hjemmet, så da valgte jeg å skrive om voldtekt. Laster den opp for å høre hva andre mener om skrivingen min!
Bokmål Novelle

Kjære dagbok

En ungdomsjente som har det fint, helt til hun går på fylla, og drastiske ting skjer.
Bokmål Novelle

Kjære dagbok...

Handler om en jente som blir voldtatt av stefaren.
Bokmål Novelle

Min perfekte far?

En stil om å miste sin mor og bli misbrukt av sin far.
Bokmål Novelle

Mørket

En dyster sannhet om voldtektsofre. Noe som er vanskelig å forstå med mindre du har vært der selv :-/
Bokmål Novelle

Skinnet bedrar

En treningsleir som kanskje ikke ble som den skulle?
Bokmål Novelle

Skriket

Novelle om en voldtekt. Karakter 4+
Bokmål Novelle

Stjernedryss

Om incest.
Bokmål Novelle

Svak av redsel

En novelle om vanskeligheten rundt voldtekt og kjærlighet.
Bokmål Novelle

Til og med de vakreste minnene kan miste magien sin om noe går galt

Det handler om å være ung, og misforstått. Det handler om å ha en altfor stor rolle. Og det handler om kjærlighet. Om å elske, og om å bli elsket. Det handler om at dine valg kan få alvorlige konsekvenser. Karakter: 6 (9. klasse)
Bokmål Novelle

Vend alltid ansiktet mot solskinnet, så vil skyggene falle bak deg

En novelle om det å ha blitt mobbet, voldtatt og gravid.
Bokmål Novelle

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet voldtekt og incest


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil