Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Alkoholhistorier

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Personlig > Rus > Alkoholhistorier

Stiler under dette emnet:

Kampen om tilværa

Intervju med ei kvinne som tidligere var en alkoholiker.
Nynorsk Annet

Flasken

Et personlig dikt om alkohol.
Bokmål Dikt

Min kamp mot flasken

Handler om min kamp MOT flasken, OM pappa.
Bokmål Dikt

Nattens liv

En refleksjon over en natt med alkoholens slør og musikkens transe.
Bokmål Dikt

Eg vil jo berre være som dokker

Denne handler om å ville være som "de kule". Det inneholder å drikke seg drita osv.
Nynorsk Fortelling

Fylla har skylda...

En fest får en tragisk slutt. En stil jeg skrev på tentamen i norsk. Karakter: 6 (9. klasse)
Bokmål Fortelling

Gutter gråter ikke

En journalist intervjuer en gutt som har fyllekjørt. Under intervjuet finner journalisten ut at grunnen til fyllekjøringen var dypere en som så.
Bokmål Fortelling

Håp

En trist historie om en ung jente som sliter med livet, venner og en mor som misbruker alkohol. En dag kommer det et håp... Tentamen, hovedmål.
Bokmål Fortelling

Jeg ville bare bli kvitt alle tankene, jeg ville være fri

Alkoholmisbruket får fatale konsekvenser.
Bokmål Fortelling

Midnattens widunder

Madelen bor sammen med moren sin, som har et alkoholproblem. Karakter: 6 (norsk tentamen, 9. klasse)
Bokmål Fortelling

Piknik med døden

En fortelling om Trina som får en tøff start på livet.
Bokmål Fortelling

Skuffelsen

Faren til Maria er alkoholiker. Karakter: 6 (10. klasse)
Bokmål Fortelling

Sommernatt

En episk tekst om en familie med en alkoholisert og voldelig far.
Bokmål Fortelling

The Three Lions

Eksamensbesvarelse, våren 1999. Toppkarakter.
Engelsk Fortelling

The turning point

Fortellingen handler om en gutt og morens alkoholproblemer.
Engelsk Fortelling

Whiskey Lullaby

Trist tekst om tapt kjærlighet. Blir glad for respons!
Engelsk Fortelling

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves

Gleden i ei øl.
Bokmål Kåseri

Ungdomsfylla

En beskrivelse av ungdomsfylla.
Bokmål Kåseri

Det er sommer, jeg er glad og jeg er edru

Innlegg fra en tidligere alkoholiker.
Bokmål Leserinnlegg

Noen strøtanker fra tørrlagt alkoholiker

Konsekvenser og kamp tilbake til livet etter langvarig rusmisbruk.
Bokmål Leserinnlegg

Tidene forandrer seg og jeg gjør likeså

Om en alkoholikers kamp for å bli bli en tørrlagt alkoholiker.
Bokmål Leserinnlegg

Bare følg flokken

Stilen handler om ei jente som havner i feil miljø.
Bokmål Novelle

Brevet som skulle forandre alt

Ei jente, Nadia som gjorde det bestandig dårlig på skolen. Hver gang Nadia kom hjem ble hun misbruket av sin egen far.
Bokmål Novelle

Det gode liv

Stilen handler om en liten gutt som er ruskadet, og hvordan han nå lever nå "det gode liv". En skjønn historie om en skjønn gutt.
Bokmål Novelle

Det voldelige mørket

Handler om en jente som har problemer hjemme, og ellers i livet. Karakter: 6 (10. klasse)
Bokmål Novelle

Farvel til deg

Handler om en gutt som gjør en feiltakelse.
Bokmål Novelle

Flukten

Spennende novelle.
Bokmål Novelle

Første gang

En novelle om ungdom og alkohol. Skrevet i 9. klasse.
Bokmål Novelle

Hun falt

Siw er en 14 år gammel jente normal jente. Hun bor med moren sin i et lite, men praktisk hus, har en bestevenninne som heter Anita, men ingen kjæreste. Hun møter Geir på en fest, begge er litt beruset, og de ender opp nakne i senga sammen...
Bokmål Novelle

I mørket lyg alle

Saga får en tilsynelatende normal velkomst etter å ha flyttet, men de nye "vennene" har en ond bakside. Tentamensoppgave skrevet i 10. klasse.
Bokmål Novelle

I skapet

Ei jente prøver å finne ut hvorfor moren elsket alkohol høyere enn henne. Eller prøver hun å slippe unna alt og alle?
Bokmål Novelle

Kjære dagbok

En ungdomsjente som har det fint, helt til hun går på fylla, og drastiske ting skjer.
Bokmål Novelle

Ny i Oslo

En gutt flytter til Oslo med sin alkoholiserte mor. Det er ikke lett. Setter pris på tilbakemelding! :)
Bokmål Novelle

På liv og død

God og lang novelle.
Bokmål Novelle

The Big Party

A story about the fatal consequences of drinking and driving. This story is inspired by the song “Untitled” by Simple Plan, and the music video for that song. The song lyrics are separated, and written in italics.
Engelsk Novelle

Til og med de vakreste minnene kan miste magien sin om noe går galt

Det handler om å være ung, og misforstått. Det handler om å ha en altfor stor rolle. Og det handler om kjærlighet. Om å elske, og om å bli elsket. Det handler om at dine valg kan få alvorlige konsekvenser. Karakter: 6 (9. klasse)
Bokmål Novelle

Valget

Novelle om å drikke eller ikke. Karakter: 5-  (9. klasse, tentamen)
Bokmål Novelle

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet alkoholhistorier


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil