Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Kommunisme

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Ideologi > Kommunisme

Stiler under dette emnet:

Animal Farm

Om novellen "Animal Farm" og sosialismen
Engelsk Analyse/tolkning

Communism - Compared texts

Dette er en sammenligning av to tekster som begge handler om kommunisme. Den ene teksten er tatt ut fra et leksikon, den andre fra boka "Animal Farm" av G. Orwell.
Engelsk Analyse/tolkning

Det kommunistiske manifest

Analyse av det kommunistiske manifest. 3. klasse pensum - del av sakprosa. Rom for forbedring språkmessig, men momentene er gode :)
Bokmål Analyse/tolkning

Mellomkrigstida

Presentasjon med fakta om tiden mellom 1. og 2. verdenskrig, kjent som mellomkrigstida. Se vedlagt PowerPoint-presentasjon.
Bokmål Annet

Arven etter Karl Marx - praktisk eller rett og slett unyttig?

En oppgave om Karl Marx og marxismen. Hvor langt skal samfunnet gå for å oppnå likestilling? Skrevet i 9. klasse.
Bokmål Artikkel

Josef Stalin (1878-1953)

Artikkel generelt om Josef Stalin.
Bokmål Artikkel

Kommunisme - en kort innføring

Generelt om kommunisme.
Bokmål Artikkel

Kommunisme - en veldig kort innføring

En kort oversikt over kommunismen i dens tre deler, og et svar på typiske innvendinger.
Bokmål Artikkel

The Cold War: Communism vs. Capitalism

Kommunisme opp i mot kapitalisme.
Engelsk Artikkel

Communism or liberalism?

Engelsk essay om vår tids to store ideologier; kommunismen og liberalismen.
Engelsk Essay

The benefits of Marxism

A short essay on why a Marxist community is beneficial. Karakter: 5+ (VG1)
Engelsk Essay

Arven etter Stalin

Interessant innfallsvinkel om Josef Stalin og hans status i dagens Russland.
Bokmål Leserinnlegg

Kommunismens problemer

Resonnnering om kommunismens to sentrale feil.
Bokmål Resonnerende

Berlinmuren

Berlin, når muren falt. En historisk gjennomgang av Berlin som en delt by, og den uventede gjenforeningen.
Bokmål Særoppgave

Marxisme/sosialisme og Karl Marx

Teksten beskriver marxisme/sosialisme som ideologi, og historien om det. Den skriver også om opphavsmannen til ideologien - Karl Marx.
Bokmål Særoppgave

Communism

A project about communism in theory and communism in practise, leading way to my biggest question which is, why doesn't communism work in practise, when it seems like the most fair-minded practise in theory?
Engelsk Temaoppgave

Karl Marx og hans menneskesyn

Bokmål Temaoppgave

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet kommunisme


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil