Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Balkans historie

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Historie > Europeisk historie > Balkans historie

Stiler under dette emnet:

Utdrag fra ei dagbok

Utdrag fra ei dagbok
Bokmål Annet

Folkemordene i Bosnia og Armenia

Oppgaven gikk ut på at vi skulle skrive en stil om folkemordene i Bosnia og Armenia. Deretter skulle vi si vår mening om dette virkelig var folkemord eller ikke, før vi skulle sammenligne de to folkemordene.
Bokmål Artikkel

Krigen i det tidligere Jugoslavia

Tar for seg det tidligere Jugoslavia inkludert krigen.
Bokmål Artikkel

Årsaker til Balkankrigen

Oppgave om grunnleggende og utløsende årsaker om oppløsningen av Jugoslavia. Kommentar fra lærer: I oppgava er du bedt om å greie ut om årsaker ( i flertall). Spesielt når det gjelder grunnleggende årsaker blir det litt snevert bare å fokusere på Tito.
Bokmål Artikkel

Jugoslavia

Historien til Jugoslavia, et land med mange interne grupperinger.
Bokmål Temaoppgave

The Balkan is in Flames

Engelsk Temaoppgave

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet balkans historie


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil