Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Amerikansk historie

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Historie > Amerikansk historie

Stiler under dette emnet:

Uruguays historie

 
Annet Analyse/tolkning

The U.S. Army

Omhandler den amerikanske hæren og dens historie. Juletentamen i engelsk.
Engelsk Artikkel

Chile

Kort om den nyere historien til det sør-amerikanske landet Chile.
Bokmål Faktaoppgave

9/11-2001 - Terror?

En stil om konspirasjonsteorier knyttet til terrorangrepet i USA 11. september 2001.
Bokmål Kåseri

Cuba-krisen 1962

Sammendrag av Cuba-krisen ut fra filmen "Thirteen days", som f.eks. kan være nyttig i forbindelse med muntlig eksamen i historie. Håper dette er til hjelp :)
Bokmål Sammendrag av pensum

Cuba-krisen

Inneholder hva som skjedde under Cuba-krisen, hvorfor og konsekvenser av det som skjedde.
Bokmål Temaoppgave

Cubakrisen

Oppgave om krisen mellom Cuba og USA på 60-tallet. Karakter: 5 (Nyere historie, 3. klasse, vgs)
Bokmål Temaoppgave

Emiliano Zapata

En utgreiing av revolusjonære Emiliano Zapatas liv og virke, samt hans betydning for mexicanske bønder.
Bokmål Temaoppgave

Falklandskrigen

Kompendium til grundig muntlig framførelse.
Bokmål Temaoppgave

Leiv Eriksson

Om Leiv Eriksson
Engelsk Temaoppgave

Sammenligning av Amerika og India som kolonier

En sammeligning av Inda og Amerika under kolonitiden, hvordan de ble kolonisert og hvilke følger det har fått. Se vedlagt pdf-fil.
Bokmål Temaoppgave

Utvandringen til Amerika

Temaoppgave om den norske utvandringen til Amerika. Kar: 5+ (3.kl)
Bokmål Temaoppgave

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet amerikansk historie


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil