Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Alt var så mye bedre før

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Historie > Alt var så mye bedre før

Stiler under dette emnet:

Er alt bedre nå enn før?

Manuset til et foredrag i norsk om ungdommens oppvekstvilkår.
Bokmål Annet

Det var bedre før – eller?

Om hvordan ungdom har det i dag, og om at vi alltid får slengt i trynet at sånn var det ikke før i tiden.
Bokmål Artikkel

Late, slappe og uengasjerte ungdommer?

I denne artikkelen tar jeg for meg påstanden om hvordan de eldre generasjonene påpeker hvordan det går nedover med dagens ungdom. Karakter: 5+ (norsktentamen, 9. klasse)
Bokmål Artikkel

Ungdommen før og nå

En argumenterende tekst om alt vi ungdommer får slengt i mot oss. Skrevet i 10. klasse.
Bokmål Artikkel

Ungdommer i dag forfaller

Oppgaven var som følger; Gjør rede for ungdommer før og nå og vurder om det har vært forfall eller ikke.
Bokmål Artikkel

Alt var så mye bedre før....eller?

Det sies at barna alltid er vakrere enn foreldrene sine.
Bokmål Essay

De gode gamle dager, eller…….?

Morsomt essay om de gode gamle dager virkelig var så gode.
Bokmål Essay

Før i tiden

Rasisme før i tiden og i dag.
Bokmål Essay

The Greek Tragedy

En engelsksktil vi skrev til den nye læreren vår slik at hun skulle bli bedre kjent med oss og lære litt om den individuelles engelskferdigheter.
Engelsk Essay

Tilbakeblikket fra fremtiden

Et tenkt tilbakeblikk på nåtiden. Artig vri!
Bokmål Essay

What shall we do with the human beings?

Ei historie om nokre dyr som vil stoppe verdas negative utvikling.
Engelsk Fortelling

Gamle dagar

Eit kåseri på nynorsk om at "alt var så mye bedre før".
Nynorsk Kåseri

Kåseri om nytida

Eit kåseri om nytida vs. gamledager. Karakter: 4
Nynorsk Kåseri

Min Egen lykkes smed

Om vår streben etter å oppfylle ordtaket : Min egen lykkes smed.
Bokmål Kåseri

Underholdningens mørke side

Et kåseri som handler om ungdommen og hvor avhengige de er av å bli underholdt. Tentamensoppgave i norsk bokmål VG3 2012.
Bokmål Kåseri

Undom nå til dags

Dette er et kåseri om ungdom i dag.
Bokmål Kåseri

Den fortapte generasjon?

Dette er et leserinnlegg skrevet på eget intiativ.
Bokmål Leserinnlegg

Ungdom 2009 vs. Ungdom 1969

Er vi ungdom i dag så late og bortskjemte som våre foreldre skal ha det til? Karakter: 5/6 (tentamen i norsk, våren 2009)
Bokmål Leserinnlegg

Alt for jobben?

Generasjonen født i perioden 1980 til 1995 har lav arbeidsmoral, tror de er best og prioriterer venner og familie fremfor jobb. Stemmer dette? Og er det i så fall så ille?
Bokmål Temaoppgave

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet alt var så mye bedre før


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil