Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Lyn

Lyn

Morsom filosofering rundt lyn.

Sjanger
Essay
Språkform
Nynorsk

Lyn er faktisk berre eit lysglimt med elektriske utladningar. Det fine med lyn, det er at det lyser opp verda, i allfall den staden lynet slår ned frå himmelen (når det er mørk), men det var ikkje så lenge, det varer bare i eit brøkdel av eit sekund, eit mikrodel av ein time. Etter det korte lysglimtet kjem det verste for mange spesielt hundar., det er nemleg torden skrallet, men tenk å vere redd for ein lyd, for det har seg nemleg slik at torden er bare lyden etter lynet, er det ikke rart? En lyd som mange folk er redd for. Det einaste som er farleg med lyd, der er der det er rasfare. En lyd kan nemleg utløyse eit skred, så det skrede dett ned på ein tilfeldig forbipasserande, og begrav han/ho.

 

Dykkar har sikkert hørt om den svenske vitsen som handlar om lyn. Men eg tar den med i essayet mitt for å få det litt lengre. Det er jo ikkje akkurat en vits, da. Det er jo meir ein gåte, men det gjør ingen ting. Men i såfall , her kjem den: Veit du kvifor svenskane stiller seg forna vindauget når det lyner? Det veit jo alle, utan om svenskar og halv- svenskar, men for dei som ikke veit det, så er det fordi at dei trur dei blir tatt bilde av. Det er jo hel teit, tenk å tru at ein blir tatt bilde av bare når det kommer eit lysglimt. Ha, ha. Vi nordmenn gjer narr av svenskar, dei har blitt eit mobbeoffer for den norske befolkningen. Det er ingen i Norden som gjer narr av nordmennene. Det har sin årsak.

 

Har noen av dykkar sett på eit eller anna TV- show da strømmen gjekk? Det har nemleg eg . Det var ikkje akkurat eit TV- show, men det var ein fotballkamp mellom Man U og Arsenal. Da ble eg forbanna da. Det var faktisk eit viktig oppgjør. Men det kan jo eg ikkje gjøre noe med, det er jo skjebnen som avgjør, Men nok om fotball i England, det er Brann som «ruler» i Noreg, det synes eg. Men for å ikkje avspore heilt, så har jo Brann noe å gjere med Lyn å gjøre, Brann spiller av og til mot Lyn, for Lyn er eit fotball lag i norsk første divisjon. Men dei er det jo ingen ting å snakke om for eg synes at eg har spora av litt for mye no, så eg hopper tilbake til det lynet eg snakka om.

 

Lyn forsakar brann i hytter, skog, elektriske apparater o.l. Faktisk ha André Eiksund, altså læraren min sagt at han er blitt truffet av eit lyn . Det var ein gong han gjekk på ein bru, eit eller anna stad. Sikkert, er det einaste eg seier, det er mange som er blitt truffet av eit lyn og dei har blitt sendt til eit sjukehus med ein gong. Men det er sikkert sant, for det er jo André som seier det . For da må det være sant.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil