Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Suicidal Day

Suicidal Day

En bombe går av på en rockekonsert.

Karakter: 5+ (8. klasse)

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
24.10.2007
Tema
Terrorisme

Rockemusikken dundret igjennom salen, og høytalerne hoppet nesten i takt med fansen. Gerrard Way skrek utydelige ord i mikrofonen, og fansen fulgte med. Midt i mengden sto 17- år gamle Ray Wood, mer entusiastisk enn resten til sammen. Gitaristen rev i stålstrengene, og hele salen hoppet i takt med trommene. Den mørke salen hadde virkelig stemning, stemning til å ta og føle på.

Helt uventet løp en journalist opp på scenen, slo ned vokalisten og rev mikrofonen ut av stativet. To bredskuldrete sikkerhetsvakter stormet opp på scenen, men før de nådde fram hylte journalisten med dirrende røst: ” SUICIDAL DAY!” Ordene klang i salen, ett millisekund før han slo neven i ryggsekken, og det skapte ett, stort, smell.

Ray lå på magen, redd, rett ved en brennende høyttaler. Alle jentene skrek, og han hørte sirener langt der borte. Ansiktet hans kjentes vått, og det hamret av smerte over hele kroppen. Han prøvde matt å reise seg opp, men kroppen lystret ikke. Han merket mange blinkende lys, og flere sirener en før. Han lå der i flere minutter, men det føltes som flere timer. Hele kroppen hamret og ristet.

Han skvatt idet to menn løftet han opp på en båre. ” Går det bra?”, Spurte en av dem. Ray bare snøftet, og glante ut i mørket. Selv om det var en forferdelig støy, virket det veldig stille. ” Hva i He***tte var det som skjedde?” spurte han sint, men lavt.
” Selvmordsbombing…”, svarte sykepleieren matt. Så puttet de han stille inn i bilen.
Han var redd. Hva slags ondsinnet vesen bomber en My Chemical Romance konsert? Spurte han seg selv inne i hodet. Da han ankom sykehuset, satte de en sprøyte i han som tydeligvis inneholdt sterke og beroligende stoffer og alt bleknet.

Da han sov, gjenopplevde han alt i drømmene, eller kanskje mer ett mareritt. Han så Gerrard Wat som ble revet til side, Han så den høye journalisten idet han skrek det ut: ” Suicidal Day! ”. Han så ilden flamme opp rundt journalisten. Og så… Ble alt svart igjen.

”Ray Wood? ”, spurte en dame i 40-åra. ” Hvordan har De det? ”
” Aner ikke… Kan du skru på TV’en er du snill? ”
Han vendte blikket mot den lille svarte boksen noen meter foran han. Det var nyheter;

” MCR-Vokalist Gerrard Way døde tragisk, da en FOX News-journalist bombet seg selv og den store rockekonserten, i ett selvmordsangrep i går kveld. Av de omtrent 4600 oppmøtte tenåringene, døde nesten 900 stk, og om lag 1700 er skadet. ,,

Han prøvde å sette seg opp, men kroppen ville ikke lystre. Sykepleieren så trist på han, og sa: ” Du er lam… ”

Han var ødelagt, bare 17 år gammel. Ødelagt, på grunn av en persons handlinger er nesten 3000 ungdommer ødelagt.

Griskhet, grådighet, mørke.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil