Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Jakten på Osali

Jakten på Osali

En dragehistorie som ender i et blodig slag. Skrevet i 9. klasse.

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
18.10.2007

Derrik lå på bakken og blødde etter det store kuttet i venstre skulder som han hadde fått av landets konge Osali, han tok frem spydet for å gjøre jobben ferdig, han ville ha sjefen av opprørerne Derrik av banen.

 

En vakker dag i den lille byen Grila var det en ung gutt som het Nemi, han krøp ut av moren sin på jakt etter verdens historier og hemmeligheter, gaven fra verden for at han kom til verden, var en vakker ung drage med navn Sofia hun var liten, men vakker etter som Nemi vokste, vokste dragen hans også, etter hvert lærte Sofia seg å Sprute ild, magi og fly. Når Nemi var rundt 17 så ga faren han et sverd og ba han om å dra ut i verden for å bli en sikkelig dragerytter.

 

Nemi er 20 og en av de øverste i dragerådet og hadde bare en fiende Osali som hadde drept førti forsjellige drager, bare på grunn av at de hadde tatt hans den gangen han ble konge i landet. Osali var enda konge i landet, men begynte og bli gammel han hadde dverger, trollmann, troll og elgene. De som var imot Osali var opprørerne som kalte seg Willse de som hadde en festning i eventyrfjellene, dragene, hæren og dyrene.

 

Den gangen Nemi var der sist innom eventyrfjellene fant hann ingenting alt var rasert og det var nesten ingen der bare lederen, hærføreren og Osalis sin sønn. Osali hadde kommet før hann og han hadde kommet og ødelagt hele Willse for og få en fiende mindre. Det som Osali ikke viste var at Willse viste at han kom, de hadde nettopp hatt besøk av en spåmann som fortollete alt.

 

Drageråde møttes ukentlig etter den hendelsen i Willse, de fant ut at de burde fortelle hvorfor fordi det var bare fire i drage rådet som viste koffer Osalis hadde blitt slem og ikke hadde drage. Det skjedde for tjue år siden, et var da han nettopp hadde blitt konge og bare dro rundt med dragen sin og krevde skatter, drage rådet samlet seg og bestemte at de skulle inndra dragen hans og drepe han, men han hadde ikke hjerte på seg det lå i ødefjellene. Nemi bestemte seg om at han skulle dra til ødefjellene og knuse hans hjerte. For og komme til ødelegge hjerte til Osali i ødefjellene måtte Nemi ro over et vann i en robåt, men på dette vannet var forhekset så hver andre som ror over blir tatt fra d de liker best.

 

Nemi kom til vannet da han merket at han var en av de heldige som kom så han var den heldige som slapp og miste det han like mest, han nølte ikke om å dra over vannet. Etter en time kom Nemi til ødefjellene og prøve og finne Osalis hjerte. Etter et år fant Nemi Osalis hjerte, men da hadde det meste av de som er imot Osali død, men han fikk drept Osali og fikk hevnet sin fars død.

 

Dvergene og trollmennene ordnet en orden, de gode og ondes magiske orden. Sønnen til Osali var forbannet at Nemi drepte faren hans så han samlet en hel gjeng for og sloss mot dragene og den andre ordenen, de møttes på grensen av de to mest folkene landene i den delen av verden som er flest i av magiske. De møttes og de begynte og sloss uten tvile. Det var verdens mest blodigste slag.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil