Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Fremtidens spill er kommet

Fremtidens spill er kommet

Spillanmeldelse av Battlefield 2142.

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Bokmål
Lastet opp
05.05.2007
Tema
Spill

Format: PC

Sjanger: Action

Utvikler: Digital Illusions

Distributør/utgiver: EA

Aldersgrense: 16+

Antall spillere: 1

Antall spillere online: 1-64

 

Lyd: 9/10

Grafikk: 8/10

Gameplay: 8/10

Total: 8.5/10

Vi har vært igjennom2. verdenskrig, Vietnam og andre midtøstlige konflikter, og Battlefield har klart det igjen. Denne gangen i år 2142, i en ny moderne utgave.

 

Kledd i moderne drakter, med nye utrolige våpen besøker vi en slagmark der flygende skip og store roboter omringer deg. Du har fortsatt den samme gamle modusen, men en ny spennende modus er tilgjengelig; Titan. Dette fungerer veldig bra, og er virkelig et pluss i spillet, men likevel liker jeg den gamle modusen best.

 

<bilde>

Jeg har alltid vært fan av Battlefield-konseptet, men blir ofte lei av den lange laste-tiden. Humøret går fort opp igjen når jeg ser den fantastiske grafikken, som er langt bedre enn nåtidens andre spill.

 

Fra første sekund blir man utstyrt fra topp til tå, og legger seg ut i en verden 200 år etter første spillet. Dette er både i nettversjonen, der man spiller med personer som for eksempel kan sitte i Kina eller i Amerika, eller versjonen der man spiller med seg selv og velfungerende boter. Selve handlingen og krigen forflyttes og motstanderne forandres fra bane til bane, noe som jeg mener er svært positivt.

 

Spenningen stiger hvert eneste sekund og pulsen blir høyere og høyere etter hvert som du dreper. Å drepe er noe jeg aldri kunne forestille meg å gjøre i virkeligheten, men plutselig på en eller annen måte blir det noe av det beste jeg vet.

 

<bilde>
Jeg kan ikke forstå at en så liten CD/DVD-rom kan innholde over tusen timer med glede, og fantastiske krigsomgivelser.  Hver gang jeg spiller lever jeg meg inn i spillets innhold og forglemmer tid og sted.

 

Mulighetene på spillet er allerede store, men det er mulighet for å gjøre dem større. Battlefield 2142: Nothern Strike er nå sluppet ut for salg, og er en fenomenal tileggspakke, der kampen er mest konsentrert rundt Middelhavet. I pakken følger det med nye baner, kjøretøy og forskjellige gjenstander.

 

Er du glad i skytespill og ønsker å reise i tid for å oppleve krig, er dette spillet for deg.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil