Skolen

Dette er et kåseri om skolen.
Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2007.04.19
Tema
Skole

Skolen kan være en fin plass det, dårlig luft, rare stoler, deprimerende klasserom og gørr kjedelig undervisning. Dette er noe av det elevene møter hver skoledag.

 

Lærere som står og babler i vei om noe som du ikke forstår. Iblant blir det så kjedelig at mange sitter og nærmest sover. Men det positive er at vi lærer noe ( det er i hvertfall det som er meningen). Og så er det friminutt. Klokken ringer ut og alle elevene har nærmest et kappløp om å komme vekk fra det grøssende klasserommet. Og læreren får ikke sagt ''nå er det friminutt før alle elevene har sprintet ut fra klasserommet.

 

Og så kommer du hjem og tenker ''yes! nå er skolen ferdig''. Så er du på vei ut, men ikke før du har fått tatt på deg skoene roper moren eller faren din ''har du gjort lekser gutten min!''. Du lager et høyt stønn og går opp på rommet. Du tar opp lekseplanen og besvimer når du ser alle leksene du har. Du tar sekken og tømmer den og drukner i alle bøkene. Du svømmer ut av bøkene og sitter deg ned og begynner å skrive. Når du er ferdig å gjøre lekser er du så sliten at du kunne sovnet i stolen og du orker ikke å gjøre en skit. Og neste dag er det samme skiten.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst