Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Snøen

Snøen

En sang om snøen.

Sjanger
Dikt
Språkform
Annet
Lastet opp
22.02.2007

Når snøen kjem og lægg sæ ned.

Koffor må æ sitt alein?

Hva ikkje varmen æ ga, stærk nok for dæ?

 

Ref:

Skull æ ha gidd dæ mer a mæ,

Men æ trodd æ ga dæ alt.

Føle du drar i fra mæ, vennen min æ vil ha dæ her.

 

Du sa at vi sammen, sku åpne alle dører.

Du sa æ betydde noe i ditt liv, jeg ser ikke lenger en kjærlighets profil.

Alt vi hadd skull bli så fint, men istede ble det et kaldt, kaldt hjerte..

 

Men når æ da e borte for dæ, vil du en gang tænk på mæ?

Alt det fine vi hadd, å den gang vi trudd det skull bli oss.

Det e alltid vanskelig å vit alt man ska si, men farvel hva det du prøvd å si.

 

Ref:

Skull æ ha gidd dæ mer a mæ,

Men æ trodd æ ga dæ alt.

Føle du drar i fra mæ, vennen min æ vil ha dæ her.

 

Æ ber dæ om å ta mæ inn i din favn.

Mæn ansiktet ditt si nei.

Farvel jenta mi, farvel.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil