Turen til Sveits

Et eventyr om tre kamerater som drar til Sveits.

Sjanger
Eventyr
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2006.12.01

Det var en gang tre gutter de het : Tom, Robert og Kim. Disse tre guttene hadde siden fjerde klasse hatt en drøm om og reise til Sveits. Hvorfor? Jo for du ser disse tre guttene elsket skiheisen og alt som hadde med snø å gjøre. Og en annen ting som sikkert mange andre liker også er sjokolade, Sveits er kjent for sin spesielle sjokolade.

 

De tre guttene sparte pengene sine fra fjerdeklasse til åttende altså fire år med hardt arbeid og masende mødre. Dagen var nå kommet og de satt på flyplassen og kunne ikke vente. Og endelig kom den herlige setningen alle hadde ventet på, fly nummer 3 klar til avgang, ankomst blir 20:00 i Sveits. De løp som galne inn i flyet og satt spendte og ville i setene hele turen.

 

Hotellet var ikke langt unna flyplassen så det tok veldig liten tid og komme fram. Det første de gjorde var å hoppe i boblebadet og slappe godt av etter den lange turen. De sovnet raskt i sengene etter dagens tur.

Da de våknet spiste de frokost og det første de kunne tenke på var og stå i skiheisen, de løp inn i garderoben og fikk på seg jakker og sko. De var nå klare og gikk bort til trekket. De hadde masse moro og trekket skulle stenge om et par minutter, da kom Kim på noe. Han hadde glemt hjelmen sin oppe på benken i bakken. Robert sa han kunne hente den og gikk bort til heisen og banket: ”bank, bank!” så hørte han en stemme fra høytaleren på veggen, ”hvem er det som banker på min heis??”
”Det er bare meg Robert, jeg skal bare hente det min venn glemte!.”
”Jeg er redd for at det er noe jeg ikke kan la deg gjøre” sa høytaleren på veggen.
”Å, ja men, jeg er tilbake før du vet ordet av det!” sa Robert.
”Ok la gå da” sa Høytaleren på veggen.

Robert brukte langt tid og Tom bestemte seg for og gå opp for og se etter ham.

Tom gikk bort til heisen og banket: ”bank, bank!”
så hørte han en stemme fra høytaleren på veggen, ”hvem er det som banker på min heis??”
”Det er bare meg Tom, jeg skal bare hente det min venn glemte!.”
”jeg er redd for at det er noe jeg ikke kan la deg gjøre” sa høytaleren på veggen.
”å, ja men, jeg er tilbake før du vet ordet av det!” sa Tom.
”ok la gå da” sa Høytaleren på veggen.

Da det hadde gått en stund og ingen av dem hadde kommet ned, gikk Kim gikk bort til heisen og banket: ”bank, bank!”
så hørte han en stemme fra høytaleren på veggen, ”hvem er det som banker på min heis??”
”Det er bare meg Kim, jeg skal bare hente det min venn glemte!.”
”jeg er redd for at det er noe jeg ikke kan la deg gjøre” sa høytaleren på veggen.
”å, ja men, jeg er tilbake før du vet ordet av det!” sa Kim.
”ok la gå da” sa Høytaleren på veggen.

Kim møtte kameratene sine oppe der og de sa: Kim! Du, vi finner ikke hjelmen. Da sa Kim jammen kjære venner jeg hadde da ikke hjelm.

”Hva?!” sa begge på likt.

”jeg lurte dere så vi kunne lure heismannen.” sa Kim

Og på den måten fikk de tre vennene en ekstra tur i trekket!

De levde lykkelig og luksuriøst alle sine dager ( fram til ferien var over og de måtte hjem, naturlig vis)

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst