Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Kan ikke livet bli som før?

Kan ikke livet bli som før?

En jente som opplever at kjæresten forlater henne for noen andre.

Sjanger
Essay
Språkform
Bokmål
Lastet opp
22.01.2006

Er det riktig og be om at livet skal bli som før? Hver eneste natt når jeg legger meg i senga og lukker mine øyne, så ber jeg om det. Jeg ber om at livet skal bli som før. Jeg ber om og få tilbake det jeg har mista. Innerst inne vet jeg at det ikke kommer til og skje, det som engang tilhørte meg, tilhører noen andre nå. Det er ikke mitt, og var aldri mitt heller.

 

En gang var livet rosenrødt, jeg hadde alt jeg kunne be om. Jeg var så glad i livet, for første gang følte jeg at jeg hadde noe å leve for. Det er ikke så lenge siden heller. Jeg hadde en person jeg trodde elsket meg, som jeg trodde jeg kom til og være sammen med for alltid, at jeg kunne ta så feil. Om denne personen elsket meg i det hele tatt vet jeg ikke. Kanskje han gjorde det en gang, men kanskje det gikk over, kanskje han innså at jeg ikke var så spesiell som han sa jeg var, allikevel.

 

Han ga meg et overflod av komplementer, og viste hver eneste dag hvor glad han var i meg. Jeg gjorde det samme tilbake. For første gang var det andre som var misunnelige på meg i stedet for omvendt. Vi kranglet en gang i blant, sånn som alle andre par også gjør. Det var ingen store krangler. Det var små bagateller som gikk over med engang. Jeg følte virkelig at han var ment for meg. Livet var paradis, det var rett og slett strålende…

 

Men så kom den dagen som skulle forandre mitt liv for alltid, det skulle ødelegge alt for meg. Han som stadig hadde gitt meg komplementer, visst hvor høyt han elsket meg og vært der for meg hver gang jeg trengte han, hadde noe han måtte fortelle meg. Den triste tonen i stemmen hans gjorde at jeg forsto med engang at noe var galt. Akkurat det minuttet, var det verste minuttet i hele mitt liv. Han fortalte hva han hadde gjort, en helg borte fra meg å han hadde funnet en annen. Så mye betydde jeg for han, så glad var han i meg, så høyt elsket han meg…

 

Tårene mine begynte og strømme, jeg forsto ikke åssen han kunne gjøre det mot meg. Han sa jo at jeg var hele livet hans, men tydeligvis var ikke det sant. Det verste er at uansett hvor drittsekk han har vært mot meg, uansett hva han gjør mot meg så vil jeg alltid elske han. Vi hadde det så bra sammen.

 

Å, kjære gud, det eneste jeg ber om er at jeg skal få han tilbake. Flere uker i helvete, tårer som strømte, druknet meg selv i alkohol og sorger, venninner som prøvde og trøste meg, men det hjelper ikke, uansett hvor mange ganger de sier at han ikke er verdt meg, så er han det.

 

Han er den jeg elsker.

Han er den jeg savner mest her i livet.

Han er den jeg trenger for og leve…

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil