Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Per Olavs hus utan vindauge

Per Olavs hus utan vindauge

Vi fikk i oppgave å skrive hva som helst på nynorsk. Så jeg har skrevet en fortelling som heter "Per Olavs hus". Som handler om hvorfor huset til Per Olav er så rart.

Sjanger
Fortelling
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
20.11.2005

Bustaden til Per Olav er veldig rar. Det er ikkje eit einaste eit vindauge på heile huset. Tenk at nokon kan bo der. Du lurar veldig på kossen han får fisk luft. Eg veit det. Ein gong fikk han besøk frå nokon som dreiv et fjernsynsprogram som heiter ”Der ingen trudde nokon kunne bu”. Dei hadde vært på mange rare buplassar før, men aldri eit som dette. De kom ut av huset etter kanskje tretti sekundar, og hylte som nokon små spedbarn. Dei sa at det ikkje var luft der. De var helt gale etter luft da dei for ut som ein saueflokk. Per Olav er min beste venn, og det er derfor eg veit kvifor huset hannes er som det er.

 

Eg er den einaste av vennane hans som veit det, og eg følar meg veldig som ein venn han kan stole på sida han seier det til meg, og ingen andre. Bare meg. Men eg e eigentlig ein man ikkje kan stola på. Eg juksar på prøvane på skulen. Ljugar, og baksnakkar. Rart at han sa det til meg, for eg skal fortelja det til deg. Det hele starta for lenge sida. De flyttet inn i et kult moderne hus fullt av vindauge. Huset var veldig dyrt. Det var faktisk det finaste huset i hele kommunen vårast. De hadde ein stor og flott hage, og alt virket så fint. Men ein dag kom det ein gjeng av politifolk og storma huset, og dei tok pappaen til Per Olav. Han hadde drepet kona si med gift. Kona hadde mange pengar, og derfor forgifta han moren til Per Olav, så ho døde. Politiet kom fordi noen naboar hadde sett igjennom vindauge at moren hans falt ned på golvet etter å ha drikket et glas med brus.

 

Faren til Per Olav ble fort fri igjen, fordi Per Olav snakket usant til politiet, og sa at han hadde sett at moren tok giften i glaset sitt sjølv. Han ville jo ikkje miste pappaen sin også. Pappaen var også narkosmuglar, så han fjernet de så han fjernet alle de store vindauga på huset, sånn at ingen skulle titte på at han gjorde noe nytt ulovlig. Men problema slutta ikkje der. Det begynte fort å skje mystiske ting i huset. Dører som gikk opp og ned, og liknande. De tilkalte ein klarsynt gubbe som sa at moren til Per Olav gikk rundt som spøkelse og gjorde skumle ting. Den klarsynte fikk ifølge hun sjølv vekk spøkelse, og sa at det bare kom igjennom vindauge. Pappaen til Per Olav fjernet resten av vindauga, og sida har det aldri vært et vindauge der, og pappaen til Per Olav har heller ikkje vist seg sida den gong.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil