Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Romvesener

Romvesener

Et moderne eventyr om romvesener.

Sjanger
Eventyr
Språkform
Bokmål
Lastet opp
09.11.2005
Tema
Eventyr

Dette er en moderne eventyr, inspirert av overnaturlige individer og ukjente planeter.

 

De heit Cath og Siwas. De begge var store og sterke, begge hadde store laserpistoler som kunne ødelegge ei stjerne med et skudd. Cath og Siwas hadde foreldre, som var gamle og grå. De hadde også en søsken som heit khar. Siden deres foreldre begynte å dra på seg ett par tusen år, og ingen av barna hadde fått seg noen å føre generasjonen videre, bestemte foreldrene seg for at Cath og Siwas skulle få ut og prøve lykken.

 

Den store Herskeren på deres planet hadde sagt at den som kunne bygge et romskip som var så digert og sterkt at den kunne dra ut og finne ut og det var noe liv på andre planet, skulle få den store Herskerens eneste arving, i tillegg til halve planeten.

 

De to brødrene skulle prøve å bygge et romskip som kunne oppfylle Herskerens ønske. De dro til nærmeste skog, en skog av jern og metall. Men skogen var voktet av en Zombie, så det var ikke lett å smugle seg inn. For ett par hunder år siden falt Zombien ned fra en ukjent planet i en svær gjørme og hadde knekt foten. Det var da tenkte Cath og Siwas å bruke muligheten til å oppnå målene sine. Han inngikk en avtale med Zombien og lovet å helberede foten hans i motbyte til at Zombien hjelper dem til å bygge et stort romskip. Zombien gikk med på det. Brødrene helbredet Zombien, og fortalte historien om det store herskeren og planen om å bygge et romskip. For dette ble Zombien så takknemlig at han bestemte seg for å hjelpe brødrene ti å bygge romskipet. De arbeidet i hast år etter år.

 

Etter ett hundre år stod skipet ferdig, de var kjempestolte over fremgangen. Dette romskipet var så strekt at den kunne tåle minst 1000 mill t. Brødrene takket så mye for hjelpen og la i vei mot Den store Herskerens palass. Den store herskeren godkjente romskipet, og døpte den etter sin farge Zard. Han overga motvillig halve planeten og sin vakre arving Gosh til Cath og Siwas.

 

Etter det fikk brødrene nye oppdragelsereiser i retning til ukjente planeter. Om ikke lang tid fikk Herskeren beskjed om det fantes liv på et av de planetene. Herskeren slo seg til der, under navnet Wodo, og Cath , Siwas og Gosh levde lykkelig alle sine tusenår.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil