Morgenvri

Utrolig fantastifull og humoristisk tekst om rare tanker, om det å bryte vaner og gjøre noe nytt. Litt mange punktum, men både artig og nyttig til inspirasjon?

Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2005.04.20
Tema
Verdier

Morgen-vri

<bilde>

 

Det skjedde en morgen..

Det var en lørdag morgen faktisk…

Jeg hadde sovet hos min onkel viktor pga. praktiske årsaker..
Jeg hadde planer denne morgenen…

Jeg stod opp og ble møtt av min onkel viktor stående på kjøkkenet i undertøyet sitt..
Et morsomt syn..
Han spurte om jeg ville ha kaffe..
Jeg sa nei..

Han insisterte og laget en god kopp kaffe til meg som han mente jeg ville like..

Utrolig nok smakte denne kaffen ypperlig og var en som en fest på tungen..
Ja, jeg ble nesten litt fascinert…

Den smakte ikke som all annen kaffe..
Nei, denne var god…

Jeg satt 5 minutter med denne himmelske og beundringsverdige kaffen før jeg plutselig innså at jeg hadde dårlig tid, og bestemte meg for å ta en tur i dusjen…
For å spare tid, tok jeg kaffen med meg opp på badet..
Jeg kledde av meg men innså plutselig at denne “dusjen” ikke var noen dusj..

Men derimot en et nokså stort badekar med dusjhåndtak over..

Ingen forheng, vegger ingenting.. bare et stort badekar på gulvet..

’’Ja vel’’ tenkte jeg og bestemte meg for å gi den/det en sjanse..
Jeg smøg meg inn mellom dusjhåndtaket og badekarbunnen…

Håndtaket var såpass lavt at jeg måtte stå i en nokså absurd og skjeiv stilling..
Dette var ubehagelig, og så nok passe komisk ut..

Da fikk jeg plutselig øye på kaffekoppen som stod og smilte til meg på vasken..
Uten å tenke meg om tok jeg kaffekoppen og slurpet i meg litt av innholdet, samtidig som vannet fra dusjen sildret nedover ryggen min..
Det gikk plutselig opp for meg hva jeg holdt på med..
Jeg kikket forvirret på kaffekoppen og følte meg med ett ekstremt stilig…

Spesiell..

Følte en luksus…

Det er sjeldent du ser folk som drikker kaffe mens de dusjer..

Men jeg var altså en av de sjeldne..

Der jeg sto i en forvridd stilling med den svarte kaffekoppen i hånda og ante ikke hvor genial jeg faktisk var...

Jeg begynte å gruble..

Jeg begynte å tenke på alle de stakkarene der ute som aldri fikk oppleve noe slikt..

De som aldri ville oppleve den lille gleden ved småting som drikke kaffe i dusjen…

De som fortsatte med sine ellers så kjedlige liv og ikke tok seg tid til å finne på slike geniale ideer som meg…

Stakkars folk..

Hvorfor ikke prøve spesielle kombinasjoner…?

Som å stå på hendene og lage mat, spise middag og tisse, eller kanskje prøve å synge og masturbere samtidig?

Det finnes utallige kombinasjoner som ikke er blitt prøvd ut ennå..
Jeg var en smart person som hadde knekt en av disse hemmelige kodene…
Jeg kom til meg selv og kikket ned i kaffekoppen…

På mystisk vis hadde innholdet økt siden sist..

Noe som kanskje var grunnen til at dette aldri ble noe særlig populært påfunn …

Jeg kastet resten av kaffen ned i avløpet, skrudde av dusjen og hoppet ut før jeg hev på meg klærne mine..

Jeg vandret ut av huset..
Blid og fornøyd etter å ha satt nye banebrytende standarder for dusjing…

Det var snakk om en revolusjon:

Min revolusjon…

© salte

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst