Maries halve skulkeliv!

En stil til pos skrivning.
Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2005.03.16

- Nå blir det krise! Stønnet Marie.

Rett etter hun hadde avhørt en av Martins rare telefon-samtaler med mamma. Hun hadde hørt at hun skulle komme hjem… Marie gikk ned til pappa for å spørre om når hun kom hjem!

- Jo da, hun kommer til fredag. Det blir vell gøy? Du ser litt trist ut,

Sa han litt forundret! – Ok! Jeg drar til Marit jeg, farvel.

Hun jogget litt sakte bort, ringte litt forsiktig på! Marits hus lå ved pettersons frukt-handel.

- Hei sa Marit. - Hei sa Marie.

 

De pleide å se forundret på hverandre. Marit hadde blondt hår med brune øyne og hun var syl tynn! Hele familien var vegetarianere, så Marit hadde da typiske klær med frukt på. Hun hadde en lett topp med grønn saker på, og en grønn bukse med et oransje belte!

- Kom så går vi inn på rommet mitt! Marit dro henne opp, men de stanset i trappa! – Jeg vill bare snakke om skulkingen vår!! Dette er fullstedig krise Marit! Mamma kommer til fredag og… Marie braste i gråt!

- Så, så! Jeg tror jeg har en ide! PAPPA!!!

Marit spurte om Marie kunne være med dem til Alpene.

 

Faren til Marit het Raymond, hadde briller og svart hår. Han var også tynn som en spiker og med et rosa slips og slike dress! Han hadde også en rar, stram, kort, bustete og lang fransk bart.

- Dessverre Marie, vi må ha med Sara og Samuel. Det blir ikke plass!

- Pappa dett er pinelig! Sa Marit!

- Neida, jeg greier mamma en uke i så fall.

 

Etter noen slitsomme dager på skolen, kom hun som planlagt!

Marie smelte igjen døra foran på Martin, han er ikke sann grinete som andre barn på hans alder, men bare sier noe frekt!

 

Martin pleide å gå i rufsete brunt hår og grønne øyne!

Han solgte krypdyr og pleide å spise maur! Sa kom mamma – hallo gull klumpene mine, Marie og Martin kom til mamma da! Skrek ho litt sann søtt gjennom den store møll-spiste huset! Så klemte de henne og ble med dem til et rart sted hun bodde med Arnold hennes nye mann! Arnold presangterte seg og Marie syns det var merkelig at han jobbet som mobbere skal- ikke- mobbe jobb. Marie kjente en klump i magen, HUN ble jo mobba på skolen! Etter den dagen ble hun mobba og de rev i stykker meldings boka. Hun snakka med skole legen og så sa han at han var Arnold. Han var bare vikar i dag og Marie hadde ikke kjent han igjen!

 

Han anbefalte en skole i Østfold det at de bodde i Vestfold, var ikke så stort problem! Arnold ringte mamma og hun kom med en gang.

 

I dag ble Marie storesøster og er lykkelig. Hun har Marit som brev venn og mobberne fikk utvisning og kjeft så de måtte flytte til hedemark! Hun fikk topp karakterer og fikk 3 søte trillinger. Slutt!

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst