Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Mobilbrukere på "landet" får svi

Mobilbrukere på "landet" får svi

Avisartikkel om økning av mobilpriser for de som bor utenfor de større byene.

Sjanger
Artikkel
Språkform
Bokmål
Lastet opp
26.02.2005

Mobilbrukere på ”landet” må fra og med juni neste år betale 4-5 % mer enn byfolk for mobilbruk innen Telenors nett.

 

Telenors informasjonssjef, Knut Sollid, informerte i dag sine kunder utenfor byene om at prisene på mobilbruk på ”landet” vil bli dyrere.  

 

Kom per SMS  

Informasjonen kom per SMS, noe kundene synes var for dårlig.

- Vi kunne i hvert fall fått et brev hvor vi fikk litt mer informasjon om pris-endringen, sier Helga Åsen til journalisten som kom midt under melkingen.

  

Billigere i byene

Prisene vil samtidig bli billigere for de som bor i og rundt byene. Han sier at prisforskjellen skyldes at Telenors nett er dyrere der få kunder bruker det. Prisforskjellen blir foreløpig på 4-5 %, men vil trolig øke i løpet av året.       

  

Like priser igjen

Sollid sier at prisene trolig vil bli like igjen for alle om et par hundre år da han tror at hele landet er en stor by.

 

Forbereder demonstrasjon

Helga svarer med at deres liv trolig er over om hundre år, og hun er innstilt på å få med andre på gårdene rundt på et demonstrasjonstog utenfor Telenors bygg på Fornebu for å vise sin avsky mot forslaget. Hun håper at Telenor vil endre mening etter demonstrasjonen. Hvis ikke vil Helga og de andre bytte til konkurrenten, NetCom.

 

<bilde>

Dyrere å ringe: Slike steder blir dyrere å ringe fra med mobiltelefon f.o.m. juni 2003.

 

<bilde>

Synes det er urettferdig: Helgas datter, Elisabeth synes det burde være lik pris for alle.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil