Jævla nerd!

Kåseri om det å være datanerd.

Karakter: 5

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2005.01.20

Å være datanerd er ikke så asosialt som alle sier, datanerden har et sosialt netverk på nettet. Der kan de snakke med folk om hva som er viktig i f.eks når den nye ”hater bush” filmen kommer ut, men politikk bryr dem ikke.

 

De bryr seg heller ikke om miljøet, de sitter bare inne så hvorfor skulle de det? Hvis de har kjøpt ned et nytt spill så er det første vi ”sier” til kameraten hvor bra treet i spillet så ut. – det så helt ekte ut. men naturen bryr oss ikke.

 

Det begynner å bli mange ”normale” folk som har begynt å ”chatte” på nettet. De prøver å finne seg venner og ha noen å snakke med. Å sitte på pc’en er kjent som å være asossialt, men nå som folk har webcam og mikrofon trenger de ikke å møtes. På den måten så blir de kjent med hverandre, og kanskje etter en tid med ”prating” avtaler de en date.

 

Dette er alltid spennende, helt til du oppdager at jenta på 17 år egentlig er en mann på 46.

 

For å være populær i dataverden må du ha en 1337 (leet=pro) PC. Å ha 100 fps er en måte å måle dette på. Hvis du har under 100 fps er pc’en din dårlig, hvis du har over er den bra. Folk kan bruke opptil 80 000 kr på en data. Hva er poenget spørr du? Poenget er: hvorfor kjøper folk bukser til 1000 kr? Du trenger ikke en bra datamaskin for å chatte, men det er bra å si at du har brukt opp 80 000 kr på å imponere folk du ikke kjenner.

 

Å være en nerd er ikke et mål i livet, men de som har oppnådd dette sier at de er fornøyd med det de har gjort. Personlig så er jeg veldig sosial, bryr meg om naturen og liker å gå i fine klær.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst