Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Gymlogg: Oppvarming og uttøyning

Gymlogg: Oppvarming og uttøyning

Loggføring av oppvarming og uttøyning fra gymtime.

Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
19.12.2004
Tema
Trening


 

I dag hadde vi fotball, men loggføring av oppvarming og uttøyning.

 

Vi begynte å varme opp med en ball hver og vi var to og to sammen.

<bilde>
Vi begynte med å kaste ballen til hverandre i par i ca : 2 min.

<bilde>
En skulle være foran og løpe samtidig som man spratt ballen i gulvet med høyre hånd. Etterpå tok vi og gjorde det samme bare med venstre hånd. Vi byttet på og være foran. 

<bilde>
Nå skulle vi løpe alene og prøve å ta fra hverandre ballen.

<bilde>
Vi var to og to igjen og byttet på å være foran, men nå skulle vi stusse ballen forsiktig fremover mens man har kontroll på ballen samtidig som man løper bortover.


<bilde>
Vi er fortsatt to og to. Nå sto vi med rygg mot rygg. Her skulle vi gi hverandre ballen ovenifra og den andre skulle ta i mot, vi prøvde å øke tempoet for å få en rytme.

<bilde>
Nå skulle vi gi ballen til hverandre sidelengs, vi økte tempoet her også for å få en rytme.

<bilde>
Nå var vi alene og skulle vi løpe med ballen som før, men nå skulle vi prøve å sparke vekk ballen til de andre.

<bilde>
  
<bilde>
   Dette gjør vi for å få musklene i kroppen varme og for å forebygge skader, en kald kropp blir fortere skadd. Uten uttøyning vil musklene bli kalde og trekke seg i sammen, og man blir stiv og støl.

 

<bilde>
Vi var enkeltvis fortsatt og hadde en ball hver. Nå skulle vi holde ballen under baken med begge hender og poenget her er å bytte ben uten å miste ballen

<bilde>
Her skulle vi stå med brede ben og sprette ballen under forfra og ta den i mot bakfra.

        Kaste ballen opp i luften og prøve å fange den med nakken.

<bilde>
   Disse øvelsene går på å øke smidighet og reaksjonen i kroppen og man kan øke refleksene og koordinasjonen i kroppen.

<bilde>
Vi delte inn i lag og spilte fotball.

<bilde>
 Skal ikke føre logg for fotballen

<bilde>
Uttøyningen gikk ut på å vi satt med det ene benet over det andre og dro det rett mot oss, så byttet vi ben.

 

<bilde>
   Her strekker vi ut langsiden på yttersiden av lårene.

<bilde>
Vi satt to og to og satt med rygg mot rygg. Vi holdt strake armer rett ut og den ene dro i armene mot seg, sånn at armene ble strekt ut, så byttet vi.

<bilde>
Her strekker vi ut fremsiden av brystet og baksiden av ryggen  

<bilde>
 Vi gikk mot veggen og sto med ansiktet mot veggen, vi satt benet skrått opp mot veggen og strakk ut benet.

<bilde>
Her strekker man ut baksiden av benet

<bilde>
  
<bilde>
Vi tøyde ut musklene vi hadde brukt. Dvs: musklene i beina og armene. For å styrke utholdenheten ved konstant arbeid over lengre tid. Dette gir hjertet trening i å pumpe blod, samtidig som kapillærnettet trenes opp til å ta imot mer og mer blod. Det gir også trening i å kunne holde på i lengre tid.

 

<bilde>
 Jeg ble god og varm av øvelsene og syns at det var en fin gymtime. Jeg føler at man blir bedre kjent med sin egen kropp og vet hva man kan klare og hva man kan klare å lære. Dette er veldig positivt.

 

<bilde>


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil