Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Et minne fra Polen

Et minne fra Polen

Om et minne fra skoletur i Polen.

Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
12.12.2004

Tirsdag sto vi opp klokken åtte. Alle de andre dagene hadde vi stått opp klokken seks, så det var godt med litt ekstra søvn. Da Jørgen og jeg hadde fått kledd på oss, pusset tennene og stelt oss i stand, dro vi ned til lobbyen hvor vi skulle få servert frokost. Etter at vi var ferdige med å spise, gjorde vi oss klare for en lang dag. En lang dag med shopping…

 

Begge klassene dro av gårde til dagens reisemål. Nemlig markedsplassen i Krakow. Da vi var fremme på markedet, samlet klassene seg for opprop og beskjeder ved den italienske restauranten Da Pietro. Lærerne sa at vi fikk lov til å gå rundt på egenhånd, men vi måtte stadig holde oss i grupper på tre og tre. Og vi skulle møtes utenfor restauranten klokken 13.00 for å spise lunsj. Jørgen og jeg dro sammen med Jana og Kamile og så oss omkring i butikkene.

 

I Krakow var det mye fint å få kjøpt. Vi fant alt fra klær til krystall til ganske fornuftige priser. Vi gikk innom de fleste butikkene og tiden gikk fort. Da klokka var ett, dro vi av sted til Da Pietro hvor vi skulle møtes. Etter at alle var samlet og lærerne nok en gang fikk tatt opprop, gikk vi inn i restauranten og spiste pasta. Maten smakte godt og det var godt å få spise noe italiensk. Jelmert fortalte oss at vi fortsatt hadde mye tid igjen til å handle. Vi fikk være på markedet til klokken 16.00 og så skulle vi igjen møtes utenfor restauranten. Dermed dro vi nok en gang av gårde. Alle prøvde å finne noen fine suvenirer som vi kunne ta med tilbake til Norge. Både Jørgen og jeg fant en fin krystallvase. Begge to falt for en og samme vase, så vi kjøpte den samme begge to.

 

Da klokken nærmet seg 16.00, dro vi bort til restauranten for oppsamling. Dermed gikk vi bort til bussen som skulle kjøre oss til Hotell Pollera hvor vi spiste middag. Etter maten var det tid for polsk dans, og da måtte absolutt alle klassene være med. Det var kjempegøy å delta i dette. Det syntes i alle fall de fleste av oss!

 

Etter både mat og folklore skulle vi kjøre i elektriske biler rundt Krakow for å se blant annet ghettoene hvor jødene hadde bodd under krigen. Det var en spennende tur og vi fikk sett svært mye av byen. Da turen var over, tok vår klasse og d-klassen bussen til Hotell Krakow Szyce. Der skulle vi overnatte.

 

Denne dagen syns jeg var en fin opplevelse. Vi fikk sett så mye og gjort så mye på et par timer i byen Krakow og vi kjedet oss ikke et sekund!

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil