Vennskap og livet?

En kort historie.

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2004.03.01

Hun sitter i fysikken.Det ringer snart ut. Hun snakker litt, ler av det Anja sier. Tone er også morsom. Hun er så søt.

 

Det ringer ut. I døra står "de". "De" venter på meg.

De sier: "Kom igjen, Tonje!". Hun tar sakte på seg støvlene. Hun går ut.

Det står noen andre. De prater og ler. Det gjør "de" også. Dagen er fin, hun er i godt humør. Smiler og sier "hei" til alle.

De smiler tilbake. Hun lurer på hva de tenker. Så kommer det noen løpende. De sier "bak skuret,bak skuret,de er helt dumme i huet!"

 

De går raskt bak skuret. Der står det veldig mange. Tone roper hysterisk "Sissel,ikke gjør det! Du er ikke frisk! Du har dårlige lunger. Vær så snill da...."

De bare fnyser av Tone.

 

Det de gjør er å ta dop. Narkotika tipper hun. Lukter sånn (hun har sett så mye på c.s.i. Miami at hun vet hvordan det luftes.).

Det ringer inn. Hun går raskt inn. Hun hører "de" løper til en lærer. Hun tenker "ikke sladre,ikke.."

Hun hører " De er bak skuret, de doper seg!"

"å neiiiiiiii" tenker hun. "Dette blir en fin dag..."

Hun går inn. Mari sier "herregud! De sladra!"

Jeg trekker rask med meg Mari inn i bakrommet og hvisker "ikke si at det var dem som sa det!"

"please"Mari sier "oki,siden det er deg så..."

Hun slipper pusten lettet. "Takk. "Men hun vet hvordan dagen etter kommer til å bli..Jævli...

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst