Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Kjærlighet...

Kjærlighet...

En liten tekstoppgave om hva kjærlighet er og hvordan det føles.

Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
20.11.2003

Kjærlighet…. Hvordan opptar du det? Det første jeg tenker på er forelskelse.. Sommerfuglene i magen, bli kjent med en ny person, lære å kjenne han/henne. Den beste følelsen i verden etter min mening. Gå hånd i hånd, se på solnedgangen, sitte oppe sene kvelder, se på stjernene, snakke om alt…… sammen. Da er du aldri alene.. Å ha en person du stoler fullt og helt på, som støtter deg i tykt og tynt.. uansett. En sjelevenn…. Et speilbilde av deg selv.

 

Tror det er et sånt forhold jeg er i. Noen sier at sommerfuglene i magen forsvinner etter hvert, men nei. Mine er der hele tiden de!. Bare jeg tenker på han, så kjenner jeg tydelig at det kribler i magen. Og uansett og han er langt unna, så føler jeg på en måte at han er rett ved siden av meg.. Rart, men sånn føler jeg det. Nå har ikke jeg vært forelska i så mange før heller da…. Egentlig, når sant skal sies, så har jeg bare vært forelska en gang…i denne ene, spesielle, utrolige, fantastiske og unike personen. Han betyr alt for meg. Jeg føler at vi kan snakke om alt, og jeg stoler fullt og helt på han. Han har alt! God humor, nydelige øyne, et søtt smil.. han er omtenksom, nesten altfor snill, følsom og kjempeartig å være med.

 

”Når du bare er 15-16 år gammel, så vet du ikke hva det å elske er!”, er det mange som sier. Vi er rett og slett for unge til det! Hvordan kan de vite hvordan vi føler, og hva vi tenker om en spesiell utvalgt person? De er ikke oss! Vi er vi, og ingen andre.. Men uansett hva alle andre sier, så tror jeg kanskje at jeg elsker denne personen.. vi har vært sammen i 2 mnd nå, og jeg tenker på han konstant hele tiden. Dette er så å si det beste og lengste forholdet jeg noensinne har vært i.

 

Jeg har en hel masse andre tanker og følelser om forelskelse og kjærlighet, men de som noen gang har opplevd den kjærligheten jeg har, klarer nok aldri å beskrive den følelsen på et stykke papir….

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil