Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > "Hjertets fryd" (P. Nilsson)

"Hjertets fryd" (P. Nilsson)

Bokmelding av boka "Hjertets fryd".

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
12.02.2003


Tittel: Hjertets fryd.

Forfatter: Per Nilsson.

Type bok: Kjærlighet.

Utgitt: 1992.

Oversatt av: Tor Fretheim.

Forlag: Cappelen.

Original tittel: Hjartans Fryd.

Omslags illustrasjon: Hanne Dahl.

Kapitler: 37.

Sider: 151.

Hovedpersoner: ”han”, Ann- Kathrin.

 

Dette er ein roman om ein guts første forelskelse og hans første kjærlighetssorg.

Handlinga startar med at han sitter på rommet sitt, han er aleine heime, han har løyet for foreldra og sagt at han finner på noe med ein kompis, men han sitter på rommet sitt og fortel handlinga til oss.

 

Før sjølve handlinga begynner kjem ei liste med 15 tilsynelatande ubetydelige ting som ligger på skrivebordet, og med ei oppramsing om kva du ville ha sett og hørt utanfor et hus ein laurdagskveld..


Men alle tingene på skrivebordet har sin enkelt historie og alt du ville ha sett og hørt, handlar om det same, Ann-Kathrin. Eller hjertets fryd som hun også blir kalt. Hun er grunnen til forelskelsen, og til kjærlighetssorgen.

Boka er fylt med glede, sorg og humor.

Den er lettlest, men likevel gripande.

Boka går på ein måte frem og tilbake i handlinga, det kan være litt forvirrande men sida du får inntrykk av at du leser om alt dette etter at det er skjedd så er det likevel til å skjønne etter at du har lest litt.

Han forteljar lesaren hele historien- frå begynninga da han ser henne på bussen til slutten med den store kjærlighetssorgen.

 

Bussturane om morgonen er kjedelige.

Før han møter hjertets fryd.

Hun med det røde håret som kom inn på bussen ein november morgon, hun som skulle forandre livet hans, hun som skulle få han til å skjønne kva kjærlighet er.

 Han blir med ein gong interessert i henne. Frå det øyeblikket er han fortapt.

De 10minuttene på bussen er nå blitt til 10minutter han aldri i livet vil gå glipp av.

Etter kvart blir han betre kjent med henne.

Hun er det einaste i livet hans, men det forandrast brått.

Hele livet hans blir ødlagt på ein sommar.

Men vis du vil vite korleis alt dette skjer og korleis den historia har sammenheng med de 15 tingene på skrivebordet og kva du ville ha sett og hørt utanfor huset ein laurdagskveld så må du nesten lese boka.

 

Temaet i boka er kjærliget. Korleis ein ung gut opplever kjærlighetens fordeler men også de dystre baksidene, han får vite kor dumt, kor vanskelig, kor nydelig kjærligheten kan være.

Boka skildrar godt korleis han opplever alt og du blir opphengt i handlinga frå begynnelse til slutt.

Når du begynner å lese boka skjønner du ikkje så mykje, men etterkvart som du får vite kva som skjer får historia ein samanheng. Blomsten sitronmelisse er faktisk også ein viktig ting i boka(!) men kvifor skal eg ikkje si her. Det må du lese boka for å få vite.

 

Hovudpersonane i boka er som sagt ”han”(vi får aldri vite kva han heiter”) og Ann-Kathrin. Også kalt hjertets fryd.

Han er ein gut som er håplaust forelska i henne men har får bare sjå henne i de få minutta på bussen, han bestemmer seg for å gjøre noe med det. Han er kanskje også ein litt sjenert person.

Hun er ei jente med rødt hår. Hun har ein beundrar. Hun er ein jente som faktisk klarer det umulige, å ødelegge alt på ein sommar, men hun prøver å rette det opp igjen, men da er det allereie for seint.

 

Eg syns boka absolutt er til å anbefale. Den kan være litt forvirrande i skrivemåten men det er ei bra bok.

Du blir verkelig kjent med personane i boka.  

Boka passer for ungdom mellom 12 og 16 år siden personane i boka er på den alderen. Boka er veldig lettlest som sagt. Det er korte kapittel i boka.

Boka kan vel til tidar være kjedelig men den er skreve på ein bra måte, 15 ting på eit skrivebord, kvar ting har sin historie som vi får vite. Til slut er skrivebordet tomt. Vi får også vite kva som skjedde med alle tingene. Denne skrivemåten er med på å gjøre boka så bra. Den er som sagt til å anbefale så det er bare å sette i gang å lese Per Nilssons roman om guten som verkelig får oppleve kva kjærlighet er.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil