Avisartikkel: Påkjørsel i Kleppekrossen

Oppdiktet artikkel om påkjørsel i Kleppekrossen.
Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2003.01.14
Tema
Ulykker

I går kveld rundt 10 tiden ble en 15 år gammel ungdom påkjørt av en 40 tonns lastebil. Han døde momentant. Ungdommen var ute og kjørte. Da han skulle ta en venstresving inn mot MEGA på Klepp, ble han truffet av en motgående lastebil.

 

Umulig

Vitner sier at lastebilsjåføren ikke hadde hatt sjanse til å stoppe det 40 tonn tunge kjøretøyet ettersom at mopedføreren ikke ga noe signal for at han skulle svinge.

Lastebilsjåføren prøvde å svinge unna, og braste inn i en nedlagt sko-butikk. Han ligger nå alvorlig skadet på sykeuset. Mopeden og lastebilen ble sliggende i lengre tid før de ble kjørt bort.

 

Uten blinklys

Mopeden tilhørte en kompis av den døde, som lånte bort mopeden fordi den avdøde ikke hadde moped. Venner sier at mopedens blinklys ikke virker, noe som ikke kan bevises på grunn av at mopeden ble totalt knust. Eieren vil bli anmeldt for å ha lånt bort mopeden som i tilleg var defekt, til en mindreårig som ikke hadde fått lappen.

 

Undersøker

Politiet i Klepp sier at de vil foreta grundige undersøkelser, og sette opp flere kontroller der de stopper alle mopeder som kommer forbi.

- Det er mange som kjører rundt uten lappen på Klepp, og nå håper vi å skremme dem av med det, sier en talsmann for politiet.

 

Sørger

 - Nå har vi ikke flere sønner, sier en trist mor.

Foreldrene mistet for to år siden en 28 år gammel sønn i en bilulykke i Stavanger.

- Han var en trøst etter at storebroren døde. Nå vet vi ikke hvem vi skal vende oss mot.

 

OPPDIKTET!

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst