Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Collie og hundeutstilling

Collie og hundeutstilling

Fakta og bilder om Collien.

Sjanger
Temaoppgave
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
10.04.2002
Tema
Dyr
Historikk:

Collien kommer opprinnelig frå Island, men ble ført til Skottland og vidareutvikla der på 1800-tallet. Båe korthåret og langhåret Collie stammar frå trikolor hannhunden ”Trefoil”, født 1873. Collien var ein hyrdehund for sauer og i Skottland kallast sauer med svarte bein og hovud ”Colleys”. Collien brukast lenger ikkje som brukshund, snarare som ein rein selskapshund, og mykje av hyrdeinstinkta er foredla. Collien er populær og kallast ofte ”Lassie-hund” av sine beundrarar. ”Lassie” er forresten ein hannhund, ”Laddie”. Sjølv om Collien kommar frå Island, er den ein av Storbritannias eldte rasar, sidan den blei utvikla der. Rundt 1870 starta britane å reinavle rasen, etter at dronning Victoria skaffa seg rasen. Men det var ikkje før fleire tiår etterpå at Collien ble berømt, då ”Lassie – filmane” begynte å bli laget.

 

Mosjon:

Collien må gå ut på tur mange gonger dagleg, helst utan band, viss mogleg.

 

Pluss – sida:

1.  Hengiven og kjærleg

2.  Lett – trent

3.  Fin selskapshund

4.  Glad i barn

5.  Trufast

6.  Gode vakthundar

 

Vær også klar over:

1.  I røyteperioden blir det ofte eit hav av pels som flagrar rundt.

2.  Ikkje alt for glad i fremmende

 

Diverse:

Levealderen er i gjennomsnitt 13 år.

 

Bilder:

<bilde>


 

<bilde>

 

 

<bilde>

<bilde>

 

<bilde>

 

<bilde>

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil