Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Det å vere fjortis

Det å vere fjortis

Eg har skrevet litt fakta og meiningar rundt fjortisar.

Skrevet i 10. klasse.

Sjanger
Leserinnlegg
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
28.03.2012

Når du fyller fjorten år blir du ofte kalla fjortis, men dette er feil. Mange trur og meiner at når du er rundt fjorten år er du fjortis, og så dår du fyller seksten år er det over. Dette er også feil. Å vere fjortis er ein tilstand eller veremåte som rammer ungdom mellom ti og tjue år. Noen blir aldri typisk fjortisar, og dei blir ofte tatt for å vere litt meir moden. Når man snakkar om desse fjortisane tenker folk eigentleg berre på jenter, men er det ikkje slik for gutar og?

 

Kva er eigentleg ein fjortis?

Når du er i alderen ti til tjue år, ungdomstida, er det ein del jenter, men også gutar som blir fjortisar. Det er ein tilstand og alderen har eigentleg ikkje så mykje å seie. Du kan vere fjortis til du blir meir voksen og, men dei fleste voks det frå seg og ser meir fornuftig på ting enn du gjorde i den tida. Fjortisar føler seg ganske vaksne, fordi dei har så mykje sminke og ser så bra ut. Men som min meining, meiner eg at det er ein ganske barnslig oppførsel Andre ungdommar føler seg veldig små i forhold. Det er dei med mest brunkrem og dei finaste kroppane som blir dei kule i skolegarden, mens andre «normale» ikkje blir så godt lagt merke til.

 

<bilde>

Korleis ser typiske fjortisar ut?

I fjortistida blir ungdom veldig opptatt av utsjånaden deira. Merkeklede og det siste nye er noko av det viktegaste. Også øser dei på med sminke så det hald. Nokre synes sjølvsagt at dette er så fint, men veldig lite naturlig.  Det kan og vere bra å vere fjortis, men ikkje viss det blir ekstremt. Dei jentene du ser nedanfor på bilde er typiske fjortisar.

 

Valdsamt tupert hår, og eit tonn med sminke. Pushup-bh er og viktig. Dei utringa toppane står ofte i stil med så korte skjørt som mogleg.

 

Gutar og?

Dei fleste tenker på jenter når nei hørar om fjortisar, men det rammer gutar og. Mange sagge og går med caps og solbriller på hovudet heila året. Hos jenter er det veldig mykje baksnakking, men hos gutar er det meir vanleg at dei går i gjengar og vil vise kor kule dei er. Jenter og vil vise seg, men på ein anna måte. Mange bryr seg og veldig mykje om utsjånad. Dei sminkar seg som oftast ikkje, men tar masse soling og bruningskrem. Merkeklede er ekstremt viktig, og sjølvsagt å vere populær blant jentene.

 

 

<bilde>
Som du kan sjå på biletet har desse gutane tatt ekstremt mykje sol, og veldig bleika hår. Til slutt kan så mykje soling bli farlig for helsa.

 

 

 

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil