Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Kunsten å være feit

Kunsten å være feit

Et slags kåseri om overvekt og forventninger til overvektige.

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
15.02.2012
Tema

Ingen liker sure, og grinete overvektige personer som bare klager over vekta si, er du en sånn person bør du lese veldig nøye og forhåpentligvis bli en bedre (overvektig) person.

 

Info om Feithet.

Feithet eller Feitotis Pilaris (latin) er en sykdom som forskere har forsket på i mange år, dager og måneder. Den er påstått å være svært farlig og til og med dødelig i ekstreme situasjoner. Er du med det første smittet med feithet har du minimale muligheter for å bli frisk. Største årsaken til dette er at feite folk er enten for late eller er sykdommen for ekstrem til og kurere.

 

Hvordan vil vi at feite folk skal være?

Her i Norge er det ytterst sjelden at folk er feite, så vi nordmenn for ofte inntrykk fra USA om hvordan feite folk er. Derfor får vi ekstremt høye forventinger til deg som er overvektig.  Her har jeg lagt noen regler du som feit bør følge for og bli akseptert i samfunnet.

 

1. Du er morsom og får alle i omgangskretsen til å le. ingenting er morsommere når en feit person gjør noe morsomt så prøv og være litt klønete og ikke vær redd for og oppføre deg teit.

2. Du skal suge i sport. Ingen nordmenn forventer at en feit mann skal slå de i noen som helst sport og de fleste vil bli forbanna og vil høyst sannsynlig bannlyse deg vis du er bedre en du ser ut som.

3. Du skal være flink med all teknologi. Vi nordmenn er ikke god på noen som helst teknologi og de fleste drømmer om at de skal vinne en feit mann i lotto som kan frelse dem fra ledninger og smarttelefoner.

4. Du skal alltid smile. Vi nordmenn er ofte vant med feite personer som ler og smiler hele tiden, ikke skuff folk med å være sur og gretten, de fleste forventer en stor smilende koseklump når de tenker på feite folk.

5. Du skal ha selvironi. Ingenting er morsommere en selvironi, vi nordmenn som alle er tynne og pene har selvfølgelig ingenting og være selvironiske om, men du kjære deg, ingenting er morsommere enn en feit mann som sier han selv er feit og drar et par ‘’ feite-vitser’’

6. Du skal være utdannet sumobryter. Siden sumobryting er en utbredt “sport” blant feite, er det en perfekt mulighet for deg. I Norge har vi verdensstjerner i all idrett unntatt sumobryting, og være den første Norske verdensmesteren i sumobryting ville gi deg en ekstrem status og du ville blitt forgudet blant både feite og tynne her i Norge.

 

Klestips til deg som er feit. Mange feite folk er så feite at de ikke kan skjule det, men til deg som er bare litt feit har jeg et par tips om hvordan du kan kle deg for og ikke se feit ut.

 

1. Boblejakken er din bestevenn.  Til deg som er bare litt feit vil jeg anbefale boblejakken, selv om du ser ekstrem feit ut i en boblejakke vil folk tro at du er tynn og vil akseptere deg uten og måtte følge “reglene”

2. Ikke gå i stramme bukser. Aldri gå i stramme bukser eller bukser som er for høyt oppe, som overvektig bør du kjøpe ekstremt store bukser, folk vil uansett tro du er en ‘’wangster’’ men de ligger mye høyere opp i samfunnet en overvektige.

3. Gå med buksene på knærne. Det beste du kan gjør for og skjule den feite ræven din er og gå med buksene ned på knærne, og heller skjule ræven din med en stor boblejakke eller en veldig lang genser.

4. Hva skal du ha under boblejakken? Det kommer garantert bli veldig varmt om du skal sitte inne med boblejakka på, for og ikke vise hvor feit du er når du er inne er og kjøpe en genser fra en amerikansk kles side. Siden USA er fult av feite folk er størrelsen small der sirka det samme som XL her, så og finne den rette størrelsen er unngåelig.

 

Hva kan du gjøre for og imponere oss? Som en feit person er det ekstremt lett og imponere tynne personer. Vi blir ofte imponert av feite folk som danser, uansett om du kan danse er det like morsomt og se en feit person danse. Vi blir også imponert av feite folk som er gode i sport (ikke vintersport, sommersport, vannsport, eller luftsport ) så egentlig den eneste sporten vi blir imponert av er kampsport, er du feit og god i sport er det høyst sannsynlig at du blir akseptert i omgangskretsen.

 

Hva utdannelse er aktuell for deg som er ung og feit?

Det er ikke mange som ønsker overvektige lærlinger og som feit er det ekstremt vanskelig og få seg jobb, men det er likevel muligheter for deg som er feit, her er noen tips.

 

1. Lærer. Du kan bli en av verdens mest nødvendige yrker, og du kan bidra med at samfunnet går framover og at ungdommen får en utdannelse. Og være feit og lærer er en veldig vanskelig kombinasjon og det er bevist at feite lærere er mye mer aggressive en de som er tynne. Feite folk svetter mye, der er det ingen unntak når du er lærer, men dette kan du også bruke som en fordel vist du har en elev du ikke liker kan du ‘’lukte han i hjel ‘’ med armhulene dine. Cirka inntekt er tohundre tusen kroner etter saksøkings krav av foreldrene til den ungen du satt deg på, vanlig inntekt er firehundre og femti tusen kroner.

2. Sumobryter. Som jeg har nevnt mange ganger før kan du bli sumo bryter og eventuelt bli verdensmester. Sirka inntekt: en million og åttetjue tusen kroner.

3. Brøyteskjær. Er du ekstremt feit kan du feste deg selv foran en bil og brøyte veien mellom Oslo og Haugesund. Ingenting er bedre en feit mann som brøyteskjær. Sirka inntekt: åttehundretusen firehundre og to kroner.

4. Trailersjafør. Siden nittini prosent av trailersjafører er overvektige er dette en perfekt jobb for deg som er lat og vil satse på en karriere som menneskesmugler. Sirka inntekt: tjuetusen polakken.

5. Fugleskremsel. Er du veldig skremmende og skummel er dette den perfekte jobben for deg. Det eneste du trenger å gjør er og skremme polakkene vekk fra potetåkeren og hindre de og stjele noe. Sirka inntekt: tjue kroner timen.

6. Reklameskilt. Er du ekstremtekstremtekstremt feit så kan du satse på og bli et levende reklame skilt. Bedrifter selger mye mer med et levende reklame skilt som står i veikanten, dermed er denne jobben ekstremt ettertraktet. Sirka inntekt: titusen kroner dagen.

 

Dette var min guide til deg som er overvektig og sliter med å tilpasse deg, håper den hjelper deg og har denne guiden hjulpet deg så sender du penger til konto 57.299.3994.88 takk.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil