Hersketeknikker

Heldagsprøve i norsk om hersketeknikker.

Karakter: 5/6

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2010.12.14

Når vi snakker om hersketeknikker, tenker vi gjerne på Cæsar eller andre store hærførere. Nå til dags er det en ny gruppe mennesker som har lært seg hvordan man virkelig skal trampe over noen, og det er jenter. Jeg har nesten ikke jentevenner lenger, fordi det eneste disse jentene kan, er å snakke stygt om andre for å heve seg selv. Det er synd å si det, og jeg drar alle over en kam, men jeg mener faktisk at alle jenter er sånn. Der de sitter og kikker på henne jenta som ikke er bra nok, ler for seg selv og hvisker i ørene til hverandre. Det er dette vi i dag kaller hersketeknikker. De slemmeste jentene har mest makt, og sånn fortsetter det nedover helt til vi kommer til den snilleste dørmatten.

 

Vi kan jo spørre oss selv hvorfor vi lar disse blodsugende dronningbiene styre hele showet rundt oss, men det er ikke så lett å finne ut av når jenter nesten har telepatiske evner og kan bryte deg ned bare ved et blikk. Disse iglene av noen backstabbere klarer faktisk å få deg til å tro at det er greit å bli undertrykt, du lar de tråkke på deg og du vet det ikke selv engang. De ser på deg med sorte, ugjennomtrengelige øyne som bare gjør at du vil sette deg ned på gulvet og la de danse salsa over liket ditt. Nå har vi kommet til en tid hvor frykt for jenter kan sammenlignes med frykten for Busemannen, Dracula og Chuck Norris. Jeg vedder hundre kroner på at når Chuck Norris legger seg om kvelden titter han under senga og ser om det er jenter der, og ikke på en skitten måte.  Da kan du tenke deg, disse jentene er litt av noen skadedyr!

 

Hvordan er det dette egentlig fungerer spør du? Jo det skal jeg gladelig fortelle deg hva jeg tror være grunnen, fordi.. Ærlig talt, ingen mennesker kan være så utrolig ondskapsfulle som jenter kan være uten en helt usannsynlig grunn?

 

Jenter blir født på en helt annen måte enn gutter. Med en gang en svulstig dame finner ut av avkommet er menneske, og jente, kan hun begynne prosessen med å forme sin egen lille djevelbaby. Dette starter med at mor spiller inn et bånd med en oppskrift på hvordan man skal behandle mennesker, og setter øreklokkene rundt magen. Deretter, når barnet blir født kan den virkelige modelleringen begynne. Når jentemonsteret har nådd tretten er det på tide å sette henne ut i praksis på ungdomsskolen. Her skal hun svikte og såre flest jenter som mulig, hun skal lure flest gutter og allikevel skal hun ha en arme av små dukker som alltid sier nei når hun spør om hun ser tjukk ut i ”de buksene”.  Men fra spøk til revolver, det er faktisk slik en tenåringsjente fungerer. Hennes største frykt er hvis foreldrene henne tar henne i å røyke sigaretter, eller at han deilige i klassen ikke så på henne et halvt hundredels sekund. Hvis dette er din største fryst har du god tid til å fokusere på andre ting, som å finne ut av hvordan menneskehjernen fungerer og hvordan hun på best mulig måte han legge alle under sin makt. Slike jenter er en kvise på samfunnets rumpe!

 

Ikke nok med det, når denne lille Hitlerbarbien blir litt eldre finner hun også ut at hun har enda et hemmelig våpen, og du vet vel hva jeg snakker om. Her råder splitt og hersk, bokstavelig talt. Så hun bruker sine telepatiske evner til å få andre jenter til å føle seg som dritt, og hun bruker underlivet til å holde gutter på pinebenken så lenge hun må. Dette har gått så langt at politikerne vurderer gratis resept på et nytt legemiddel som skal gjøre deg immun mot å bli dratt inn i klørne til en av disse vakre gribbene, Antimedusabiotika.

 

De er jo så flotte og se på, en blir jo dratt inn i trolldommen deres, jeg turte aldri å se de inn i øynene fordi jeg ofte har hørt om mennesker som har blitt forvandlet til stein.

 

En dag ble jeg tatt på senga og klarte ikke motstå det de kaller et vennskap, her blir du overøst med komplimenter og dere har det kjempe gøy sammen. Med en gang de har revet ned muren din og forvandlet deg til en svampeaktig gelé, er det på tide å bryte ned selvtilliten din slik at du avhenger av deres komplimenter. Her er det rare blikk, underlige kommentarer og å la vær å ta deg med på morsomme ting som gjelder. Du skal alltid føle at du ikke er bra nok, og det er en av de syv dødssyndene å ha egne meninger. Du skal alltid være usikker på hvor du har dem, og du skal alltid være klar over at de snakker stygt om deg bak ryggen din. Du skal gi dem alt du eier og har, men Gud forby at du får noe tilbake. Du skal alltid ordne alt på plass slik at dere kan dra på fest, men du får ikke være med hvis de planlegger uten deg, du må alltid ha en nytte hvis du skal få være med. Dette gjør at hver dag blir en kamp om å være bra nok, hver dag blir en kamp om anerkjennelse og å bli satt pris på. Du vil så veldig veldig gjerne at de ikke skal kaste deg ut av gjengen, så du er villig til å gjøre alt for å bli, bokstavelig talt. Denne hersketeknikken er helt unik, og det er veldig vanlig blant disse jentene at det ofte er en alfahunn med masse små pissemaur ved sin side som visker og ler og forsterker inntrykket av hvor mindreverdig du er. Syns ikke du også det er rart, hvorfor er det slike mennesker som råder i samfunnet i dag? Er vi blinde, dumme eller kanskje begge deler?

 

Den morsomme delen er jo at slike mennesker tror faktisk de er mer verdt enn andre, og det som er enda verre er at vi lar de gjøre det fordi vi gir dem inntrykket av at de faktisk er det. Det er jo ikke rart de behandler mennesker hvordan de vil, de får jo lov.

 

Jeg har i mine eldre dager fått kjenne på kroppen hvordan det er å være alfahunn, pissemaur og å være offeret deres. Jeg orket ikke leve sånn så jeg ville ut av gjengen, da ble jeg isteden kastet ut og fryst ut av alle kjente. Hver dag jeg kom på skolen var det som å komme gående inn løveburet kledd som en stor og saftig stek, så du føler deg ikke mye verdt når dagen er over. Du blir oversett, er ensom og alene uansett hvor mange mennesker som er rundt deg. Og de andre i klassen gjør selvfølgelig ikke noe med det, de tror jo også at du har gjort noe for å fortjene å bli behandlet som et umenneske. Så er det å gå på do i friminuttet for å gråte litt, håpe at de bare skal la deg være i fred, og be til Gud om at de aldri skal plage deg igjen. Da dette selvfølgelig forekommer, blir du så psykisk nedbrutt at det heller blir en kamp om å overleve når du kommer hjem og er alene med dine egne tanker.

 

Så slik fungerer altså hersketeknikkene til jenter, men ikke døm de for hardt, fordi de har jo tross alt hørt på båndopptak med hvordan de skal utføre denne teknikken fra de var et foster, og dette er selvfølgelig ikke noe de velger selv. Ingen vil vel velge å være så ondskapsfull, ikke sant?

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst