Chille

Et kåseri om hvordan man skal slappe av.
Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2010.12.03

Å chille er en særdeles viktig idrett. Man kan chille hvor man vil, og når man vil. Chilling går ut på at man sitter, ligger eller står og henger, veldig rolig. Etter man har hatt hardere idretter, som inneholder bevegelse, er chilling tingen. Kroppen samler energi, bygger seg opp og roer seg ned. Om man ikke får nok chilling, kan man bli overtrent, og det vipper i feil ende, av vekta. Gode chillesteder, er på sofaen, i godstolen, i senga, ved kjøkkenbordet eller, den mest ettertraktede, på skolen. De fleste foretrekker, skolen.

 

Men hvordan chiller man? Det, er den store, utfordringen. La oss tenke oss et fint scenario; sofaen i stua. Man lokaliserer sofaen. Retter kroppen mot den, og setter fart i retningen. Når vi står foran, snur vi oss. Med ryggen mot sofaen, siger vi helt tilbake og setter stompen ned i den etterlengtede mykheten. Føl varmen omfavne din kropp og sjel. Neste steg, kan derimot være mer krevende. Man lener seg helt tilbake, krysser bena på bordet. Fjernkontrollen innen rekkevidde. Essensielt. Mat på bordet, drikke vel plassert i hånden, og ikke minst, kosete sokker som gleder din fot. Dette kjenner vi oss igjen i, et helt vanlig scenario. Men, det finnes langt større utfordringer for de mer dedikerte chillerne. De er utallige.

 

Men hva med forberedelser? Er det så nødvendig? Vi har jo allerede, det spontane element. Det er selvsagt frivillig, men det kan fortsatt lønne seg å planlegge.  Iblant må man faktisk ta harde tak, som planlegging. Men gevinsten, den kan vise seg. Det mest utbredte er den spontane chillingen. Men så klart. Man kan skille seg ut, og ta noen kjekke forberedelser. Disse, skal vi nå gå igjennom. Man vil som regel ikke ta mer enn én tur frem og tilbake, til kjøleskapet, men iblant må man det bare, når lasten blir for stor. Med mindre man har en genial oppfinnelse en ukjent, men utrolig mann tok patent på. Et brett.  En genial ting laget diverse substanser som er lett tilgjengelig. Størrelsen er ubegrenset. Man legger, enkelt nok, alt man trenger for dagen på den, og tar den med seg til stedet man skal chille. Helst sofaen. Man må bare tenke på mulighetene. Denne sparer deg for mange, mange, mange seige turer, og kalorier, frem og tilbake til kjøkkenet!

 

Men hva i alle dager skal man putte på dette brettet, da? Eller i kjøleskapet generelt? Igjen trengs det en rekke forberedelser for gevinst. En handleliste kan være tingen. Det beste er også om noen skriver for deg. Helst en lang, gul, lapp. Linjert. Ting med mye sukker og raske karbohydrater er høyeste prioritering. Man finner fort ut hva man burde ha og ikke ha. Når man har handlet godsakene må man plassere det riktig og kynisk på brettet. Man må stable i høyden, for det blir fort plassmangel om man skal ha med seg det meste.

 

Men kanskje det beste, men som også er det vanskeligste for folk som har chillet i overkant mye er å få seg en såkalt dame som gjør som du sier. Det kan være en tidkrevende prosess som krever mye energi og mindre tv-titting. Men om man først får det til, kan gevinsten bli stor. Selvsagt er ikke alt bare fryd og gammen selv om man får et slavisk kvinnemenneske. Iblant kan det komme opprør som medfører at både inntekter og mat blir redusert. Kanskje blir også formuen din delt, om du har blitt villedet inn i giftemål. De fleste burde vite bedre enn å gifte seg med dyr. Men alt i alt kan det være en god investering om det holder over tid.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst