"Marions slør" av Roy Jacobsen

Kort om handlingen i "Marions slør" og personkarakteristikk av hovedpersonen.

Karakter: 5

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2009.03.25

Hva handler boka om?

Boka handler om en politibetjent, en kvinne, ved navn Marion. Marion og hennes team snubler over en pakistansk kvinne i 20-årene som var blitt drept. Den venstre hånden hennes var kuttet av, og ingen spor etter gjerningsmannen. Dette blir starten på jakten etter en seriemorder.

 

Månedene går, og flere utenlandske kvinner blir drept, men ingen spor etter gjerningsmannen.

 

Etter år og måneder med slit og mas, tar de gjerningsmannen.

 

Personkarakteristikk

Marion, en ung alenemor for sønnen Oskar som er midt i fjortisstiden. En tøff mor, som jobber i politiet, en av yndlingene til sjefen. En mor som ser på det enkleste før det vanskeligste, men som allikevel er en av de smarteste i teamet.

 

Som liten var Marion en guttejente. Mange gutter var redd henne. Hun hoppet på ski, og var blant de beste. Når hun blir voksen, gjenspeiler det seg, at hun var en gutt når hun var ung. Men snill er hun, og omtenksom, og ikke minst en god mor.

 

Marion er en veldig spesiell kvinne. Roy Jakobsen ville skape en tøff kvinne, noe han har klart, en sexy og tøff kvinne, noe som faller i smak hos guttene.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst