Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Afrika

Afrika

Hvorfor er Afrika det fattigste kontinentet i verden?

Sjanger
Temaoppgave
Språkform
Bokmål
Lastet opp
12.04.2008

Afrika er et kontinent som er veldig kjent når de gjelder fattigdom. Kanskje det er mange som lurer på hvorfor Afrika er fattig og ikke Europa eller andre kontinenter. Dette er de grunnene på hvorfor Afrika er fattig:

Mange år siden kom halvparten av Europa i Afrika. Og de tok over hele kontinent. USA kom og tok noen slaver fra Afrika med seg til USA. så når Europa var i Afrika så stjålet de alt Afrika hadde ex: gull, diamanter, olje, sølv, osv.. Afrika hadde ikke noe igjen. Først og fremst de kunne ikke krig mot Europa fordi de ikke hadde nok utstyr eller våpen, de var slaver.

 

Mange folk fra Europa mener at Afrikaner liker ikke hverandre; Ja de gjør ikke det og grunnen er Europa. For ex: Burundi er et land i Afrika og den har 2 folkegruppe Hutuer og tutsier. de 2 folk grupper kriger mot hverandre nå fordi fra koloni tida Belgia støttet mest tutsier og sa at de skulle få makt. Belgia planlaga en konflikt mellom de 2 folk gruppa. Så begynte de å krige mot hverandre mens Belgia stjålet alt de eide.

 

Europa er den kontinent som ødelegger Afrika; de sender utløp medisiner og det er derfor det er mange sykdommer der.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil